آیا تبلت بعدی آمازون از منشی هوشمند الکسا قدرت خواهد گرفت؟

منشی هوشمند الکسا

آیا تبلت بعدی آمازون از منشی هوشمند الکسا قدرت خواهد گرفت؟

در حال حاضر کمپانی‌های متعددی وارد عرصه‌ی ساخت تبلت‌ها و دیوایس‌های هوشمند شده‌اند. یکی از این کمپانی‌ها آمازون است که توانسته با تولید تبلت‌های سری کیندل فایر (Kindle Fire) به موفقیت نیز برسد. حال این کمپانی گویا می‌خواهد در یک اقدام جالب، تبلتی بسازد که از منشی هوشمند الکسا قدرت خواهد گرفت.

در کنار تبلت‌های سری کیندل فایر، آمازون دست به ساخت محصولی به نام آمازون اکو (Amazon Echo) زده که در واقع یک بلندگو به همراه یک منشی هوشمند درون ساختی به نام الکسا است که به کاربران در انجام وظایف مختلف کمک می‌کند.

با توجه به موفقیت و بازخورد مثبتی که گجت هوشمند اکو به همراه الکسا برای آمازون کسب کرده، بعید به نظر نمی‌رسد که این کمپانی بخواهد از منشی هوشمند الکسا در پروژه‌ها و محصولات مختلف استفاده کند.

طبق گزارشی که به دستمان رسیده، به نظر می‌رسد که هدف بعدی آمازون استفاده از منشی هوشمند الکسا در تبلت بعدی این کمپانی باشد. این تبلت که ملقت به «شوالیه» (Knight) است به‌صورت درون ساختی از این دستیار هوشمند بهره برده و به کاربر اجازه می‌دهد بدون در دست داشتن تبلت بتواند دستورات مختلفی صادر کرده و از امکانات آن بهره ببرد.

هرچند که شاید این قابلیت، جالب به نظر برسد؛ اما برای اولین بار نیست که از چنین قابلیتی استفاده شده و در حال حاضر می‌توان از دستیار صوتی Google Now در اندروید و دستیار هوشمند سیری در آی دیوایس‌ها استفاده کرد.

سوال اصلی این است که آمازون در محصول جدید خود قرار است از چه ویژگی‌هایی استفاده کند تا بتواند میان محصول خود و محصولات مشابهی که در بازار موجود است وجه تمایزی ایجاد کند. طبق شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده است به نظر می‌رسد که آمازون در حال کار بر روی یک کامپیوتر هوشمند مناسب برای آشپزخانه بوده و احتمال دارد «شوالیه» در واقع ادامه‌ای بر آن پروژه بوده باشد. با این وجود تنها می‌توان صبر کرد و دید که آمازون چه نقشه‌ای برای منشی هوشمند الکسا و محصول جدید خود کشیده است.

دیدگاهتان را بنویسید