آیا دزدیدن آی پی های تلگرام توسط مخابرات صحت دارد؟

دزدیدن آی پی های تلگرام

آیا دزدیدن آی پی های تلگرام توسط مخابرات صحت دارد؟

دزدیدن آی پی های تلگرام توسط مدیرعامل مخابرات تایید شد. مجید صدری اعلام کرد کارمندان مرتبط با موضوع هایجک کردن آی پی ها به مراجع قضایی معرفی شدند.

مهندس مجید صدری، مدیرعامل مخابرات ایران در نمایشگاه تلکام 2018 در مورد فعالیت مخابرات مبنی بر دزدیدن آی پی های تلگرام اظهار کرد این مورد بررسی شد و کارمندانی که در این اقدام نقش داشتند به مراجع قضایی معرفی شدند. همچنین این اقدام مخابرات، اختلال جهانی پیام رسان تلگرام را به همراه داشت.

این مقام مسئول در پاسخ به سهوی یا عمدی بودن این اقدام عنوان کرد در این مورد نمی‌توانم نظری ارائه کنم چرا که تشخیص این موضوع، تخصص مراجع ذی‌صلاح است.

دزدیدن آی پی های تلگرام موجب اختلال جهانی شد

در مرداد 97، شرکت مخابرات ایران در پی اقدامی به جعل آی پی های تلگرام پرداخت و مسیر ترافیکی تلگرام را از مقصد اصلی به سمت ایران تغییر داد. این اقدام مخابرات که با عنوان دزدیدن آی پی (هایجک آی پی) معروف است، اختلال جهانی این پیام رسان خارجی را به همراه داشت.

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، موضوع دزدیدن آی پی های تلگرام را در همان زمان تایید و دستور رسیدگی به این پرونده را صادر کرد. جهرمی تاکید کرد که این اقدام مخابرات چه به صورت سهوی یا عمدی صورت پذیرفته باشد، جریمه سنگینی را برای مخابرات در پی خواهد داشت.

1397-07-16

دیدگاهتان را بنویسید