آیفون 2017 احتمالا به سنسور تشخیص عنبیه چشم تجهیز میشود

آیفون 2017

آیفون 2017 احتمالا به سنسور تشخیص عنبیه چشم تجهیز میشود

در حالی که این روزها اغلب شاهد درز شایعاتی پیرامون قابلیت‌ها و ویژگی‌های آیفون 7 که در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهد شد هستیم، ساعاتی پیش وب‌سایت دیجی تایمز پا را فراتر از امسال گذاشته و در گزارشی مدعی گردید که آیفون 2017 احتمالاً به سنسور تشخیص عنبیه چشم تجهیز می‌شود.

بر این اساس وب‌سایت مذکور مدعی است که در دهمین سالگرد عرضه آیفون، شرکت اپل تصمیم به تعبیه قابلیت منحصر به فردی در آیفون 2017 گرفته که برخی آن را سنسور تشخیص عنبیه چشم می‌دانند. اگرچه امروزه به کار گیری سنسورهای بیومتریک در گوشی‌های پرچم‌دار به امری مرسوم تبدیل شده، با این حال استفاده از آن در گوشی آیفون که هر سال به‌ روز رسانی‌های سخت افزاری کمی را نسبت به نسل قبلی خود تجربه می‌کند، برای هواداران برند اپل می‌تواند جذاب باشد.

منبع خبر همچنین مدعی است که شرکت Xintec وظیفه توسعه سنسور چشمی آیفون سال آینده را بر عهده خواهد داشت. در هر حال لازم به یادآوریست که گلکسی نوت 7 نیز که چندی پیش شاهد معرفی آن بودیم از سنسور تشخیص عنبیه چشم برای احراز هویت در زمان باز کردن قفل صفحه ‌نمایش بهره می‌برد. علاوه بر این موضوع شنیده می‌شود که آیفون 2017 برای اولین بار به نمایشگر خمیده AMOLED بدون حاشیه کناری ساخت سامسونگ تجهیز خواهد شد که در قسمتی از آن سنسور تاچ آ‌ی‌دی جای گرفته است.

بدین ترتیب این احتمال وجود دارد که آیفون سال آینده بدون بهره‌مندی از دکمه فیزیکی هوم راهی بازار شود. جدا از آینده‌نگری‌های این منبع یادآور می‌شویم که آیفون‌ 7 و 7 پلاس در تاریخ 17 شهریور در سانفرانسیسکو رونمایی خواهند شد و اولین نمونه آن‌ها نیز در تاریخ 26 شهریورماه به دست پیش سفارش‌دهندگان خواهد رسید.

1395-06-11

دیدگاهتان را بنویسید