احتمال آنتن دهی بهتر ال جی وی 30 و سامسونگ گلکسی نوت 8

آنتن دهی بهتر ال جی وی 30

احتمال آنتن دهی بهتر ال جی وی 30 و سامسونگ گلکسی نوت 8

با تکیه بر ادعای یکی از مدیران ارشد تی موبایل، احتمالا در آینده شاهد آنتن دهی بهتر ال جی وی 30 (LG V30) و گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) خواهیم بود.

اوایل سال جاری میلادی بود که تی موبایل با تصاحب بخش بزرگی از طیف 600 مگاهرتز در ایالات متحده آمریکا، طیف فرکانس پایین خود را چهار برابر کرد. انتظار می‌رود تا پایان سال نیز این شرکت مخابراتی، پوشش امواج در محدوده 600 مگاهرتز را به یک میلیون مایل مربع افزایش دهد.

سیگنال‌های فرکانس پایین‌تر همچون باند 600 مگاهرتز، مسافتی بیشتر و عمیق‌تر از سیگنال‌های فرکانس بالاتر همچون باند 2.5 گیگاهرتز که به صورت گسترده توسط شرکت‌هایی همچون اسپرینت استفاده می‌شود را طی می‌کنند. در واقع سیگنال‌های فرکانس بالا علت اصلی تجربه اتصال ضعیف در ساختمان‌ها و یا از دست رفتن کامل آنتن در مکان‌های بسته همچون ایستگاه‌های مترو هستند. از سوی دیگر، باند 600 مگاهرتز امواجی را تولید می‌کند که توانایی نفوذ در دیوارها و پنجره‌ها را دارند.

آنتن دهی بهتر ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8 به لطف پشتیبانی از باندهای فرکانس پایین

موضوع اصلی این است که در حال حاضر تلفن هوشمندی که قادر به دریافت این امواج باشد، وجود نداشته و حتی پرچمداران نیز چنین قابلیتی را ندارند. ماه مارس سال جاری بود که مدیر ارشد فناوری تی موبایل، نویل ری (Neville Ray)، مدعی شد تا پیش از پایان سال 2017 شاهد عرضه تلفن هوشمندی با پشتیبانی از باند 600 مگاهرتز از سوی سامسونگ خواهیم بود. بعد از گذشت چند ماه، حالا او از پیوستن ال جی به سامسونگ و عرضه اسمارت فونی با این قابلیت خبر داده است:

من خوشحالم که اعلام کنم امسال مشتریان تی موبایل می‌توانند از باند 600 مگاهرتز بر روی دو دستگاهی که توسط ال جی و سامسونگ عرضه می‌شود، بهره ببرند.

اگرچه شاید این صحبت‌ها برخی کاربران را نسبت به برنامه‌های ال جی و سامسونگ مشکوک کند، اما احتمالا منظور نویل ری از چنین صحبت‌هایی واضح است.

آنتن دهی بهتر ال جی وی 30

در گذشته، کوالکام از اضافه شدن پشتیبانی از باند 600 مگاهرتز به تراشه‌های اسنپدراگون 835 و اسنپدراگون 836 خبر داده بود، تراشه‌هایی که یکی از آنها قدرت‌بخش گلکسی نوت 8 هستند. از سوی دیگر، احتمالا ال جی نیز گوشی جدید وی 30 را ماه آینده میلادی، همراه با تراشه اسنپدراگون 835 معرفی خواهد کرد. هم‌اکنون در تولید بسیاری از گوشی های هوشمند موجود در بازار از این چیپ استفاده شده است، اما هیچ‌کدام از آنها از باند 600 مگاهرتز پشتیبانی نمی‌کنند.

حال با توجه به تاکید نویل ری بر عرضه این گوشی های هوشمند در سال جاری میلادی و مواردی که پیش‌تر بیان کردیم، می‌توان گفت ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8، محصولاتی هستند که امسال با پشتیبانی از باند 600 مگاهرتز عرضه می‌شوند. اما این موضوع تا چه اندازه بر آنتن دهی بهتر ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8 تاثیرگذار خواهد بود؟

انتظار می‌رود پس از ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8، در آینده محصولات بیشتری با این قابلیت روانه بازار شوند.

1396-05-01

دیدگاهتان را بنویسید