احتمال بالای استفاده از صفحه نمایش گلکسی نوت 7 در گلکسی اس 8

صفحه نمایش گلکسی نوت 7 در گلکسی اس 8

احتمال بالای استفاده از تکنولوژی صفحه نمایش گلکسی نوت 7 در گلکسی اس 8

سامسونگ گلکسی نوت 7 (Galaxy Note7) به اندازه‌ای خارق‌العاده و قدرتمند بود که حتی منفجر شدن آن را از دیدی مثبت نگاه کنیم. تکنولوژی‌های به کار رفته در این گوشی که از بارزترین آن‌ها می‌توان به اسکنر عنبیه چشم اشاره کرد، به اندازه‌ای بودند که در ظرف یک گوشی جای نگرفته و قدرت خود را فریاد زدند. با وجود ضرردهی سامسونگ بر سر این پروژه، غول کره‌ای هر چه در توان داشت در ساخت آن به کار برده بود، از همین رو تعجبی نیست که کل پروژه را به یک باره دور نریخته و از تمامی قسمت‌های آن (به استثنای باتری و ضخامت کم گوشی) در پروژه‌های بعدی استفاده کند. استفاده از تکنولوژی صفحه نمایش گلکسی نوت 7 در گلکسی اس 8 (Galaxy S8) جدیدترین حدسی است که با نزدیک شدن به زمان معرفی گوشی جدید سری اس زده می‌شود.

به کار بستن صفحه نمایش گلکسی نوت 7 در گلکسی اس 8

از نقاط قوت پرچمدار بد شانس و شماره 7 سری نوت، داشتن صفحه نمایشی منحنی و طراحی بسیار زیبا بود. بد نیست بدانید در دنیای گوشی‌های هوشمند، اکنون تکنولوژی ساخت صفحه نمایش منحنی در انحصار سامسونگ و ال جی است؛ ال جی نسبت به این علم خساست به خرج نداده و به عنوان نمونه آن را برای طراحی می نوت 2 در اختیار شیائومی قرار داده است. اما سامسونگ این قابلیت را محکم در دست خود نگه داشته و تصمیم دارد تا با استفاده از صفحه نمایش گلکسی نوت 7 در گلکسی اس 8 این تکنولوژی را در چرخه تولید خود نگه دارد.

این صفحه نمایش‌ها که وای اکتا (Y-Octa) نام گرفته‌اند، سنسورهای تاچ خود را در پنل به جای لایه لایه کردن، یک‌پارچه کرده‌اند. با استفاده از این فناوری به میزان کمی ضخامت صفحه نمایش کاهش پیدا می‌کند، اما کار کردن بر روی تک تک بخش‌ها به منظور کم کردن اندازه آن‌ها، روی هم رفته به کاهش قابل توجه ضخامت کلی دستگاه منجر خواهد شد. بد نیست بدانید یکی از انگشت‌های اتهام، به سوی همین تصمیم سامسونگ است، چرا که این شرکت خود را برای هرچه نارک‌تر کردن محصول نهایی گلکسی نوت 7 مصمم نشان می‌داد.

صفحه نمایش گلکسی نوت 7 در گلکسی اس 8

با این اتفاق، دیگر تکنولوژی‌های صفحه نمایش گلکسی نوت 7 در گلکسی اس 8 مشاهده خواهند شد. همان‌طور که می‌دانید سامسونگ با ارائه یک صفحه نمایش سوپر AMOLED همراه با پشتیبانی از استاندارد HDR10 در گلکسی نوت 7، این پنل را با کیفیت‌ترین صفحه در بین تمامی گوشی‌های هوشمند خطاب می‌کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره صفحه نمایش سازگار با استاندارد HDR10 گلکسی نوت 7 به مطلب مربوطه مراجعه کنید.

1395-09-24

دیدگاهتان را بنویسید