احتمال توقف تولید خودروهای با موتور درون سوز بنزینی از سال 2030

خودروهای با موتور درون سوز

احتمال توقف تولید خودروهای با موتور درون سوز بنزینی از سال 2030

به نظر می‌رسد که دولت آلمان توجهی به درآمدهای حاصله از عرضه خودروهای بنزینی و با موتور درون سوز نداشته و برای جلوگیری از آلودگی بیشتر هوا، با ارائه طرحی به کمیسیون اروپا، خواستار توقف تولید خودروهای با موتور درون سوز شده است. اگر این طرح تصویب شود، بسیاری از محصولاتی که خودروسازان بزرگ در اختیار خریداران قرار خواهند داد، به موتورهای هیدروژنی یا الکتریکی مجهز می‌شوند.

شورای فدرال آلمان، طرح توقف تولید خودروهای با موتور درون سوز را به کمیسیون اروپا ارائه کرد

علاوه بر این، شورای فدرال از اتحادیه اروپا درخواست کرده تا طرح سیاست‌های مالیاتی آنها و تأثیر آن بر روی سیستم حمل و نقل بدون گاز گلخانه‌ای را مورد بررسی قرار دهند. البته اینکه چنین طرحی، چه معنایی می‌تواند داشته باشد مشخص نیست. اما شاید چیزی که شورای فدرال از آن سخن می‌گوید، باعث اضافه شدن مالیات بر خرید خودروهای الکتریکی یا خودروهایی که گاز گلخانه‌ای تولید نمی‌کنند، گردد. حتی این امکان نیز وجود دارد که آنها بخواهند با ارائه طرحی، مالیاتی که خودروهای بنزینی در ایالت‌های اروپایی از آن معاف هستند را از بین ببرد. در این صورت تمایل بسیاری از افراد به خودروهای با موتور درون سوز نیز کمتر ‌می‌شود.

بدون شک با تصویب چنین طرحی عموم مردم نگران خواهند شد چرا که خودروهای بنزینی یا دیزلی، بخش عمده بازار خودرو اروپا را به خود اختصاص داده و بسیاری از مردم برای خرید این خودروها نام‌نویسی کرده‌اند. به نظر می‌رسد رسوایی اخیر فولکس واگن در رابطه با اعلام نرخ تولید گازهای گلخانه‌ای خودروهای این شرکت، سرعت فروش اتومبیل‌های دیزلی را کاهش داده است. حال این موضوع را در کنار درخواست بسیاری از مجامع برای توقف تولید خودروهای با موتور درون سوز در نظر بگیرید، در این صورت طرح شروای فدرال المان می‌تواند با سرعت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

اما آیا واقعا از چند سال دیگر تمامی شهروندان اروپایی که برای خرید خودرو به بازار می‌روند، تنها با اتومبیل‌های هیدروژنی یا الکتریکی رو به رو می‌شوند؟

1395-07-22

دیدگاهتان را بنویسید