احتمال فیلتر تلگرام به صورت موقت یا دائم وجود دارد

فیلتر تلگرام

احتمال فیلتر تلگرام به صورت موقت یا دائم وجود دارد

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت اگر به این نتیجه برسیم که لازم است تلگرام فیلتر شود، این کار را انجام می‌دهیم. به گفته فیروزآبادی، احتمال فیلتر تلگرام به صورت موقت یا دائم، همیشه وجود دارد.

سید ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی، صحبت‌های جدیدی را در مورد احتمال فیلتر تلگرام ، رفع فیلتر توییتر و جایگزینی پیام رسان های داخلی با خارجی مطرح کرد. مسئولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، همواره بر لزوم توسعه پیام رسان‌ها و شبکه های اجتماعی داخلی تاکید می‌کنند. دلیل این موضوع، سرعت و کیفیت بیشتر و امنیت حاکمیتی و اقتصادی است. فضای انحصاری ایجاد شده در تلگرام باعث شده تا کسب و کارهایی که در این پیام رسان فعال هستند با فیلترینگ یا اختلالات به وجود آمده، دچار مشکل شوند. بحث فیلتر تلگرام در ایران بارها به دلایل مختلف بر سر زبان‌ها افتاد، اما به نظر می‌رسد که هنوز تصمیم قطعی در این باره گرفته نشده است.

احتمال فیلتر تلگرام در صورت لزوم

فیروزآبادی به مضرات فضای انحصاری تلگرام در ایران اشاره کرد و در مورد احتمال فیلتر این پیام رسان روسی گفت احتمال فیلترینگ وجود دارد و اگر به این نتیجه برسیم که فیلتر تلگرام لازم است، این کار را انجام می‌دهیم. وی در مورد احتمال رفع فیلتر توییتر هم اظهار کرد:

ما دائما فضای مجازی را بررسی می‌کنیم. در مورد توییتر هم بررسی‌ها در حال انجام است و احتمال این که این اتفاق در سال آینده رخ بدهد باید بررسی شود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در ادامه افزود پیام رسان‌ها سکویی برای ارائه سرویس و خدمات به مردم هستند. اگر پیام رسان های داخلی بخواهند توسط مردم پذیرفته بشوند باید خدمات خوبی ارائه بدهند، خدماتشان پایداری داشته باشد و خدمات بیشتری از آن چه پیام رسان های خارجی ارائه می‌دهند را به کاربران عرضه کنند. وی همچنین اضافه کرد:

مردم باید بررسی کنند که کسب و کارها و خدمات آموزشی و جدی خود را بر روی بستر خارجی انجام ندهند. بستر خارجی به دلیل عدم تبعیت از قوانین جمهوری اسلامی ایران، هر لحظه امکان دارد به صورت موقت یا دائم فیلتر شود. به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم که مردم و به خصوص پایگاه‌هایی که کاربر زیادی دارند، حتما در یک پیام رسان ایرانی ارائه خدمت داشته باشند.

1396-12-23

دیدگاهتان را بنویسید