احتمال معرفی گوشی جدید سونی با نمایشگر 6 اینچی 18:9 در نمایشگاه IFA

طرح مفهومی گوشی جدید سونی اکسپریا ایکس زد 1 پرمیوم

احتمال معرفی گوشی جدید سونی با نمایشگر 6 اینچی 18:9 در نمایشگاه IFA

به نقل از شایعات، یک یا چند گوشی جدید سونی مجهز به نمایشگر 6 اینچی با نسبت ابعاد 18:9 در نمایشگاه IFA معرفی خواهند شد. ظاهرا پرچمدار این خانواده Xperia XZ1 Premium نام دارد. این نسبت ابعاد، همانند نسبت ابعاد نمایشگر گلکسی اس 8 و ال جی جی 6 است.
اواخر خرداد ماه بود که شرکت ژاپن دیسپلی از نخستین نمایشگر بدون حاشیه خود با نسبت ابعاد 18:9 رونمایی کرد. پنل جدید ژاپن دیسپلی در واقع یک نمایشگر 6 اینچی به نام “Full Active” است که ارائه کننده وضوح 1080×2160 پیکسلی است. این پنل از سه طرف باریک است و حتی با انگشتان خیس نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. گفتنیست که سونی یکی از بزرگترین سرمایه گذاران این شرکت پنل ساز بوده است.

امروز یک شایعه جدید که در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شده ادعا می‌کند گوشی جدید سونی نیز قرار است از این پنل جذاب بهره‌مند شوند. این گوشی ظاهرا در نمایشگاه IFA برلین و در 9 شهریور ماه طی یک رویداد خبری رسما معرفی خواهد شد.

پنل 6 اینچی 18:9 ژاپن دیسپلی

پنل 6 اینچی 18:9 ژاپن دیسپلی

همانطور که پیشتر نیز به این موضوع اشاره کرده‌ایم، نمایشگرهایی با نسبت ابعاد 18:9 و 18.5:9 امسال توسط دو کمپانی سامسونگ و ال جی در گوشی های گلکسی اس 8 / گلکسی اس 8 پلاس و جی 6 مورد استفاده قرار گرفته‌اند. تا پیش از این نمایشگر گوشی ها از نسبت ابعاد 16:9 برخوردار بودند و انتظار می‌رود سونی نیز دست رد به استفاده از این نمایشگرهای قدیمی بزند. در واقع این پنل بزرگتر از نمایشگر 5.7 اینچی گوشی ال جی جی 6 با نسبت ابعاد 18:9 است و شباهت زیادی با نمایشگر 6.2 اینچی 18.5:9 گلکسی اس 8 پلاس البته با ابعادی کوچکتر دارد.

اگر این خبر صحت داشته باشد، ما می‌توانیم شاهد رونمایی از یک گوشی جدید سونی اکسپریا در نمایشگاه IFA باشیم که احتمالا اکسپریا XZ1، XZ Compact یا X1 باشد. پیرو این نامگذاری‌ها، احتمالا باید انتظار داشته باشیم پرچمدار این خانواده نیز اکسپریا XZ1 Premium نام داشته باشد. متاسفانه در حال حاضر اطلاعات بیشتری از گوشی های جدید سونی در دسترس نیست، اما قابل حدس است که آن از چیپست اسنپدراگون 835 کوالکام قدرت خواهد گرفت.

1396-04-11

دیدگاهتان را بنویسید