اخبار جعلی فیس بوک را با این گزینه جدید گزارش دهید

گزارش اخبار جعلی فیس بوک

اخبار جعلی فیس بوک را با این گزینه جدید گزارش دهید

با توجه به میزان بی‌سابقه‌ی پست‌های بی پایه و اساس و همچنین اخبار جعلی فیس بوک در ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این شبکه اجتماعی از هشتم نوامبر به شدت تحت فشار بوده که البته این فشار نیز به حق است. پس از نخستین جلسه دفاعیات مارک زاکربرگ (مدیرعامل Facebook)، وی تصمیم گرفت تا کاری برای این مشکل انجام دهد. این شرکت حذف اخبار جعلی فیس بوک را با جدیت آغاز کرد و با کارشناسی محتویات، به دو صورت گزینشی و اتوماسیون با آن‌ها مقابله کرد.

پس از این، در روز یکشنبه اعلام شد که شرکت فیس بوک راه حل جدیدی را برای مقابله با این اخبار جعلی در پیش گرفته است: یک ویژگی جدید که به کاربران اجازه گزارش اخبار جعلی فیس بوک را می‌دهد تا بتوانند محیط این شبکه اجتماعی را از محتوای نامناسب بزدایند.

زمانی که یک کاربر، پستی را در تایم لاین گزارش می‌دهد (پس از انتخاب گزینه “I think it shouldn’t be on Facebook“)، قادر است تا از صفحه نمایش خود گزینه‌ای به نام “it’s a false news story” به معنی این یک خبر اشتباه است را نیز انتخاب کند. توجه داشته باشید که این گزینه مبتنی بر گزینه‌ی “it goes against my views” (به عقیده‌ی من اینگونه است) خواهد بود؛ چرا که در واقعیت‌ها و عقیده‌ی شما، صرف نظر از اینکه شاید بسیاری دیگر خلاف عقیده شما را داشته باشند، ممکن است متفاوت باشد.

گزارش اخبار جعلی فیس بوک

علاوه بر اخبار جعلی فیس بوک ، فروش اسلحه را نیز به تیم پشتیبانی این شبکه اجتماعی گزارش کنید

این حرکت در واقع فیس بوک را به سمت استانداردهای بیشتر سوق می‌دهد. این شرکت همچنین با موضوع فروش اقلام غیرمجاز نظیر اسلحه نیز دست و پنجه نرم می‌کند و باید کاربران خود به عنوان یک پلیس وارد عمل شده و در صورت مشاهده چنین اعمالی در گروه‌های مجازی عضو در آن، گزارش دهند. با تمام این تفاسیر امیدواریم که  اخبار جعلی فیس بوک به کل نابود شده و خرید سلاح برای جوان‌ها، به آسانی شرایط فعلی امکان‌پذیر نباشد.

1395-09-22

دیدگاهتان را بنویسید