اخبار ورزشی در صدر جستجوی کاربران ایرانی

جستجوی اینترنتی

اخبار ورزشی در صدر جستجوی کاربران ایرانی

بر اساس ارزیابی موتور جستجوگر بومی پارسی جو، در ماه‌های اخیر اخبار ورزشی در صدر جستجوی کاربران ایرانی بوده است. مدیر موتور جستجوگر «پارسی جو» اعلام کرد که طبق اطلاعات به دست آمده در سه ماه گذشته، کاربران در بیش از شصت خبرگزاری داخلی اخبار ورزشی را دنبال می‌کرده‌اند.

محمد زارع بیدکی به آمار به دست آمده از آنالیز جستجوی کاربران ایرانی در اینترنت اشاره کرد و گفت:

اخبار ورزشی با 29 درصد و سرویس عکس‌های خبرگزاری‌ها با 21 درصد بیشترین جستجوی اینترنتی را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

وی  در ادامه بیان کرد که اخبار سیاسی و بین‌المللی با 20 درصد در رتبه بعدی جستجوی کاربران ایرانی قرار دارد. ضمن اینکه کاربران در 8 درصد از موارد به دنبال اخبار اقتصادی بوده‌اند. به نظر می‌رسد که برگزاری مسابقات مهم ورزشی مانند المپیک و پارالمپیک موجب شده است تا کاربران کمتر از قبل به سراغ خبرهای سایر زمینه‌ها بروند.

اخبار فرهنگی و هنری کمترین میزان را در جستجوی کاربران ایرانی داشته است

زارع بیدکی همچنین آمار به دست آمده را این‌گونه تکمیل کرد که اخبار تکنولوژی و فناوری و علمی 7 درصد از جستجوی اینترنتی کاربران را در بر می‌گیرد و اخبار پزشکی و سلامت نیز 6 درصد طرفدار داشته‌اند و در نهایت اینکه اخبار فرهنگی و هنری با 4 درصد جستجو کمترین سهم را در این زمینه داشتند.

مدیر موتور جستجوگر پارسی جو در پایان خاطر نشان کرد:

اطلاعات به دست آمده بیان کننده سلیقه و نیازهای کاربران ماست و بررسی و آنالیز درست آن می‌تواند، برنامه ریزی‌ها و هدف گذاری‌های اثر بخش برای جامعه را در پی داشته باشد

 

1395-06-29

دیدگاهتان را بنویسید