اخراج 700 نفر از کارمندان موتورولا به دنبال کاهش هزینه‌ها

اخراج 700 نفر از کارمندان موتورولا

اخراج 700 نفر از کارمندان موتورولا به دنبال کاهش هزینه‌ها

به تازگی اطلاعات ناراحت کننده‌ای در مورد تصمیم شرکت بزرگ لنوو برای اخراج 700 نفر از کارمندان موتورولا منتشر شده که می‌تواند از شکوهی که این شرکت چینی در گذشته داشت، بکاهد. بر اساس اطلاعاتی که سایت Droid-Life اعلام کرده، قرار است 700 نفر از 1200 کارمند شعبه آمریکا موتورولا برای کاهش دادن هزینه‌ها اخراج شوند که موجی از اعتراضات را به همراه داشته است. حتی یکی از کارمندان با سابقه‌ای 20 ساله با انتشار پستی در فیسبوک، از اخراج شدن خود خبر داده که می‌تواند جدی بودن لنوو در این کار را نشان دهد.

لنوو با اخراج 700 نفر از کارمندان موتورولا باز هم خبرساز شد

بدون شک لنوو که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کامپیوتر در جهان شناخته می‌شود، این کار را برای توسعه بخش اسمارت فون‌های خود انجام داده و امیدوار است بتواند با دیگر سازندگان، رقابت داشته باشد. شاید بتوان یکی از دلایلی که این اواخر از موفقیت موتورولا کاسته است را عدم تبلیغات مناسب برای گوشی‌های هوشمند سری Z در نظر گرفت. محصولاتی همچون سری Moto G که پیش از این با برند موتورولا وارد بازار شدند، مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفتند و حتی عرضه Moto Z با قیمتی بالاتر نسبت به دیگر گوشی‌های این شرکت، فروش خوبی را برای لنوو به همراه داشت‌.

بسیاری از تحلیلگران از وضع بسیار نابسامانی که برای موتورولا پیش آمده، ابزار تأسف کرده‌اند. همزمان با انتشار خبر مربوط به اخراج 700 نفر از کارمندان موتورولا مدیران لنوو برای مقابله با هجوم رسانه‌ای، از سابقه تعدیل نیروی کارمندان لنوو در سال‌های گذشته خبر دادند تا وضعیت بسیار بدی که برای شرکت آمریکایی موتورولا پیش آمده، فراموش شود. به هر شکل لنوو اعلام کرده که موتورولا همانند گذشته به کار خود ادامه خواهد داد اما تعداد کارمندان این شرکت کمتر از قبل خواهد بود.

شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم که در سال 2012 و زمانی که گوگل مدت زمان کوتاهی این شرکت را به تصاحب خود درآورد، 20,000 نفر استخدام شدند. اما حالا تعداد این افراد به 500 نفر کاهش پیدا کرده که نشان می‌دهد موتورولا 97.5 درصد از کارمندان خود را تنها طی 4 سال از دست داده است.

1395-07-07

دیدگاهتان را بنویسید