استرالیا هم به کمپین مقابله با حملات سایبری روسیه پیوست

استرالیا هم به کمپین مقابله با حملات سایبری روسیه پیوست

استرالیا نیز به جمع کشورهایی چون ایالات متحده و انگلیس که روسیه را عامل حملات خطرناک سایبری می دانند، پیوست و هکرهای حمایت شده از سوی روسیه را متهم کرده است.
 استرالیا معتقد است طی ماه آگوست گذشته این کشور تحت حملات شدید هکرهای روسیه قرار داشته است.
بر همین اساس نیز استرالیا به ایالات متحده و بریتانیا پیوسته است تا رسما به سرزنش روسیه برای  حملات "مخرب" در جهان بپردازد.  استرالیا  با انتشار یک اعلامیه هماهنگ شده در مورد دولت روسیه ، این کشور را متهم کرد که اقدام به حملات سایبری سازماندهی شده می کند.
 ایالات متحده و بریتانیا روز دوشنبه کنفرانس های هماهنگی را برای رسیدن به یافته های خود در مورد فعالیت های مخرب سایبری روسیه برگزار کردند. به ادعای این کشورها این حملات روترهای سیسکو را با "نصب هوشمند" هدف قرار داده و به طور بالقوه ادارات دولتی را تحت تاثیر خود قرار داده اند . اغلب  شرکت ها و تاسیسات زیربنایی  کشورهای مختلف از تجهیزات سیسکو استفاده می کنند.
اگرچه استرالیا در اقدام نظامی علیه دولت سوریه (به عنوان یک نشانه علیه روسیه)شرکت نکرده است، (بر خلاف ایالات متحده، انگلیس و فرانسه ) اما این کشور در خصوص حملات مجازی اقداماتی سختگیرانه را بر علیه روسیه در پیش گرفته است . با این وجود و گرچه برخی صاحبنظران معتقدند استرالیا قصد دارد با این کار عدم حضور خود در جنگ سوریه را جبران کند، اما مقامات این کشور گفتند که تصمیم فعلی ، حاصل  ماه ها تحقیق برای شناسایی منشا حملات سایبری  است و اساسا ربطی به سوریه ندارد .
آنگوس تیلور،رئیس بخش امنیت سایبری دولتی استرالیا در این خصوص  گفت:
"این حوادث غیرقابل قبول است و دولت استرالیا از تمام کشورها از جمله روسیه خواسته است تا اقداماتی را که می تواند باعث آسیب رساندن به زیرساخت های بحرانی شود متوقف کنند. "
وی به طور تلویحی گفت شمار زیادی از سازمان های استرالیا آسیب دیده اند. البته وی هیچ اشاره ای به اطلاعات  دولتی استرالیا نداشته است.
منبع: انتخاب

 

دیدگاهتان را بنویسید