اسپیس ایکس تا سال 2019 چند هزار ماهواره اینترنتی به فضا می‌فرستد

ماهواره اینترنتی

اسپیس ایکس تا سال 2019 چند هزار ماهواره اینترنتی را به فضا می‌فرستد

شرکت اسپیس ایکس (Space X) برنامه‌های آینده خود را تشریح کرد. این شرکت قصد دارد تا سال 2019 میلادی، بیش از 4 هزار ماهواره اینترنتی را به فضا بفرستد.

پاتریشیا کوپر (Patricia Cooper)، نماینده شرکت اسپیس ایکس در مجلس سنای آمریکا، برنامه‌های آینده این شرکت را تا دو سال آینده یعنی سال 2019 میلادی تشریح کرد. بر این اساس، اسپیس ایکس قصد دارد با ارسال چند هزار ماهواره اینترنتی به فضا، نقاط مختلف زمین را تحت پوشش اینترنت قرار دهد.

ماهواره اینترنتی

هم‌اکنون حدود 4.2 میلیارد نفر یعنی 57 درصد مردم در سراسر کره زمین به اینترنت دسترسی ندارند و به همین دلیل شرکت اسپیس ایکس، پوشش سراسری اینترنت را در دستور کار خود قرار داده است. ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل اسپیس ایکس، این طرح را در سال 2015 میلادی مطرح کرده بود، اما با توجه به هزینه بسیار زیاد (حدود 10 میلیارد دلار) فعلا عملیاتی نشده است.

طبق بررسی‌های انجام شده، برای پوشش سراسری اینترنت در زمین به 4 هزار و 425 ماهواره اینترنتی نیاز است و اسپیس ایکس نیز در سال گذشته، درخواست اجرایی شدن این طرح را به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا داده بود. پاتریشیا کوپر، معاون بخش ماهواره‌های دولتی اسپیس ایکس هم در جلسه مجلس سنای آمریکا، در خصوص این طرح عظیم صحبت کرد تا موافقت نمایندگان را به دست آورد.

در حال حاضر هزار و 459 ماهواره اینترنتی در مدار زمین قرار دارد

زمانی می‌توانید متوجه عظمت این طرح شوید که بدانید در حال حاضر تنها هزار و 459 ماهواره در مدار زمین قرار دارد و برای اجرای طرح پوشش سراسری اینترنت، باید سه برابر این تعداد ماهواره به فضا فرستاده شود. کوپر در مجلس سنا عنوان کرد که هم‌اکنون 34 میلیون شهروند آمریکایی به اینترنت پرسرعت 25 مگابیت بر ثانیه دسترسی ندارند.

ماهواره اینترنتی

اسپیس ایکس قصد دارد تمامی پرتاب‌های خود را با استفاده از موشک قابل بازیابی فالکون 9 انجام دهد و ماهواره‌ها در ارتفاع هزار و 110 تا هزار و 325 کیلومتری سطح زمین مستقر خواهند شد. کوپر همچنین اعلام کرد که پرتاب‌های آزمایشی اسپیس ایکس در این زمینه تا پایان سال جاری میلادی آغاز می‌شود و در صورتی که چراغ سبز این طرح را از مسئولان دریافت کند می‌تواند تا سال 2024 میلادی، تمامی ماهواره‌های مورد نیاز را در چند مرحله به فضا ارسال کند.

l

1396-02-19

دیدگاهتان را بنویسید