ال جی و سامسونگ مشغول توسعه یک نمایشگر 4 طرف خمیده موبایلی هستند

رندر سه بعدی آیفون 8 اپل

نمایشگر 4 طرف خمیده ؛ تازه‌ترین دستاورد سامسونگ و ال جی در حوزه نمایشگرهای موبایلی

دو کمپانی ال جی و سامسونگ مشغول توسعه یک نمایشگر 4 طرف خمیده مختص گوشی های هوشمند هستند. احتمالا این نمایشگر در آیفون 8 یا گلکسی اس 9 استفاده خواهد شد.

اگر طراحی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس شرکت سامسونگ (+Samsung Galaxy S8) شما را مات و مبهوت خود کرده است، به نقل از یک گزارش جدید این غول کره‌ای مشغول کار بر روی یک نمایشگر 4 طرف خمیده به جای 2 طرف خمیده است. بنابراین به جز دو سمت چپ و راست، این نمایشگر در دست تولید از دو سمت بالا و پایین نیز خمیده شده است. این پنل جدید می‌تواند حدودا 98 درصد پنل جلویی گوشی را به نمایشگر اختصاص دهد. نکته جالب اینجاست که به جز سامسونگ، دیگر شرکت کره‌ای فعال در زمینه نمایشگرهای موبایلی یعنی ال جی نیز مشغول کار بر روی نمایشگری مشابه است.

به نقل از گزارشی که امروز منتشر شده، سامسونگ قصد دارد این نمایشگر 4 طرف خمیده را بر روی آیفون 8 اپل مورد استفاده قرار دهد. اخیرا در گزارشی عنوان کرده بودیم که سامسونگ قراردادی به مدت دو سال را با شرکت اپل منعقد کرده است که بر اساس آن متعهد شده بیش از 92 میلیون پنل اولد را در سال جاری برای آیفون ویژه دهمین سالگرد عرضه گوشی های هوشمند اپل در اختیار این کمپانی آمریکایی بگذارد.

آیفون 8 یا گلکسی اس 9 ؟ کدام یک نخستین میزبان نمایشگر 4 طرف خمیده هستند؟

در سمتی دیگر ما اخیرا تصاویری سه بعدی از آیفون بعدی اپل را نیز مشاهده کرده‌ایم که توسط یک شرکت شخص ثالث طراحی شده است. در این تصاویر که خبری از حضور یک نمایشگر خمیده نیست، آیفون 8 اپل در شرایطی دیده می‌شود که به یک نمایشگر اولد مسطح مجهز شده که هیچ حاشیه‌ای در بالا یا پایین آن وجود ندارد. دیگر گزارش‌ها نیز ادعا می‌کنند اپل تصمیم گرفته از یک نمایشگر اولد مسطح بر روی آیفون مدل ویژه امسال استفاده کند. ظاهرا مشکلات تولید انبوه باعث شده تا اپل چنین تصمیمی را برای نمایشگر آیفون 8 خود بگیرد.

در هر صورت یک مشکل بزرگ بر سر راه سامسونگ و ال جی جهت توسعه یک نمایشگر 4 طرف خمیده وجود دارد. یک نقطه در هر چهار گوشه نمایشگر وجود دارد که در آنجا فعالیت‌های لمسی کاربران به جهت تکنیک‌های لمینت کنونی به درستی کار نخواهد کرد. این بدان معناست که اپل نمی‌تواند در نسخه ویژه آیفون جدید خود از چنین نمایشگری استفاده کند و احتمالا باید برای ملاقات با آن تا سال 2018 میلادی و رونمایی از گلکسی اس 9 سامسونگ (Samsung Galaxy S9) صبر کنیم.

1396-02-05

دیدگاهتان را بنویسید