امکان تایپ چند زبان مختلف در آن واحد با برنامه Gboard (کیبورد رسمی گوگل)

برنامه Gboard

نام اپلیکیشن کیبورد گوگل تغییر کرد: امکان تایپ چند زبان مختلف در آن واحد با برنامه Gboard

زمانی‌که شرکت گوگل (Google) برنامه Gboard را برای سیستم عامل آی او اس معرفی کرد، بسیاری از کاربران متعجب شدند که چرا گوگل کیبورد رسمی خود را با امکاناتی بسیار بالا برای iOS عرضه کرد و خبری از توسعه آن برای سیستم عامل اندروید نیست. اما حالا جی بورد در اختیار دیگر کاربران نیز قرار گرفته است.

همانطور که در جریان هستید، از زمان معرفی اندروید 6.0 مارشملو، گوگل نام اپلیکیشن رسمی خود یعنی Google Keayboard for Android را به Gboard تغییر داد. حال نسخه جدید این اپلیکیشن در قالب یک آپدیت نرم افزاری و از طریق گوگل پلی در اختیار کاربران قرار گرفته است. هرچند هنوز نام برنامه Gboard در فروشگاه اپلیکیشن گوگل دیده نمی‌شود اما احتمالا تا یک هفته دیگر، این به‌روزرسانی به تمام گوشی های اندرویدی موجود برسد. حال بهتر است کمی هم در مورد عملکرد نسخه جدید این اپلیکیشن صحبت کنیم.

برنامه Gboard

برنامه Gboard می‌تواند جایگزینی مناسب برای اپلیکیشن سویفت کی باشد

قابلیت‌های برنامه Gboard حالا بیشتر از قبل شده و همانطور که در تصویر ضمیمه‌شده نیز مشاهده می‌کنید، یک ردیف اختصاصی برای اعداد در نظر گرفته شده است. به‌علاوه امکان تایپ همزمان سه زبان مختلف نیز برای کاربران وجود خواهد داشت. شاید بتوان این ویژگی را یکی از بهترین و البته اصلی‌ترین قابلیت‌های اپلیکیشن سویفت کی (SwiftKey) دانست و کاربرانی که پیشتر برای ارتباط با دوستان خود از چند زبان مختلف استفاده می‌کردند، حال یک جایگزین قدرتمند پیش روی آنها قرار گرفته است.

همچنین نام حالت تایپ به‌وسیله حرکات انگشتان (Gesture Typing) به گلاید (Glide) تغییر کرده و نحوه نمایش اموجی‌ها نیز با تغییراتی نسبت به قبل همراه بوده است. احتمالا وجود یک هاله روشن در اطراف اموجی‌ها نیز توجه شما را در نگاه اول به خود جلب کند. به‌علاوه حالا کلید گیف (GIF) همیشه نمایش داده شده و تنها در اپلیکیشن‌هایی که از آن پشتیبانی نکنند، غیر فعال خواهد بود. کاربران می‌توانند با فعال کردن گزینه مربوطه، دکمه‌ای مخصوص به سرچ گوگل را با نماد “G” روی کیبورد داشته باشند که با غیر فعال کردن آن، امکانات اضافی کیبورد در قالب یک نوار ابزار اضافی در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

هم‌اکنون می‌توانید با مراجعه به فروشگاه رسمی گوگل، برنامه Gboard را دریافت کنید.

1395-09-23

دیدگاهتان را بنویسید