انتشار تصویری از پنل جلویی سامسونگ گلکسی نوت 8 در کنار پنل آیفون 8

سامسونگ گلکسی نوت 8

انتشار تصویری از پنل جلویی سامسونگ گلکسی نوت 8 در کنار پنل آیفون 8

به تازگی تصویری از پنل جلویی سامسونگ گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8) در کنار آیفون 8 اپل به عنوان دو رقیب بزرگ بازار گوشی های هوشمند در سال 2017 منتشر شده است.

سامسونگ گلکسی نوت 8 با همان طراحی نمایشگر تمام صفحه Infinity که در مدل‌های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس دیده شد، معرفی می‌شود و جالب اینجاست که آیفون 8 اپل هم که تولید آن با دهمین سالگرد تولید آیفون مقارن شده نیز با طراحی نمایشگر تمام صفحه خودنمایی خواهد کرد.

به تازگی عکسی در فضای مجازی منتشر شده که پنل جلویی این دو پرچمدار بزرگ را در کنار یکدیگر به تصویر کشیده است. تصاویری از پنل‌های جلویی گلکسی Note 8 و آیفون 8 اپل در گذشته نیز به دفعات منتشر شده بود، اما این تصویر جدید پنل هر دو دستگاه را در کنار هم نشان داده و بدین شکل می‌توان درک درستی از اندازه آنها نسبت به یکدیگر به دست آورد. همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، هر دو گوشی با نمایشگرهای بزرگی که دارای حاشیه‌های نازکی هستند دیده می‌شوند. البته اندازه پنل گلکسی نوت 8 به وضوح بزرگتر از آیفون 8 خودنمایی می‌کند.

سامسونگ گلکسی نوت 8

گلکسی اس 8 پلاس دارای یک نمایشگر بزرگ 6.2 اینچی است، اما صفحه نمایش فبلت معرفی نشده گلکسی نوت 8 حتی از آن نیز بزرگتر بوده و به 6.3 اینچ رسیده است. این نمایشگر به احتمال بسیار زیاد از همان نسبت ابعاد 18.5:9 که در مدل‌های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس استفاده شد، برخوردار خواهد بود. حاشیه‌های بالا و پایین در پنل سامسونگ گلکسی نوت 8 کمی ضخیم تر از حاشیه‌های چپ و راست آن است. در حاشیه پایینی این پنل چیزی قرار نگرفته، اما در حاشیه بالایی، محل برش دوربین سلفی، سنسور عنبیه چشم و خروجی صدا به خوبی قابل رویت است. دو طرف پنل نیز کاملا انحنا دارد.

از سوی دیگر، پنل آیفون 8 دارای حاشیه‌های بسیار باریکی در پایین و اطراف نمایشگر است. گزارشات اخیر نشان می‌دهد که اندازه آنها حدود 4 میلی‌متر خواهد بود، اما حاشیه بالایی کمی ضخیم تر طراحی شده است. البته این امر کاملا طبیعی است، چرا که برای تعبیه سنسور عنبیه چشم، خروجی صدا و دوربین سلفی باید محل مناسبی وجود داشته باشد. این دو گوشی پرچمدار به زودی توسط کمپانی‌های سازنده خود رسما معرفی شده و مدت کمی بعد از آن وارد بازارهای جهانی خواهند شد، در ماه‌های آتی رقابت بین غول‌های بزرگ تکنولوژی جهان به اوج خود خواهد رسید. منتظر باشید.

1396-05-09

دیدگاهتان را بنویسید