اهمیت هوش تجاری

هوش تجاری مفهومی است که به طور معمول شامل اطلاعاتی مفید در رابطه با کار یک سازمان می باشد. به این ترتیب، شرکت ها با استفاده از سیستم های هوش تجاری اقدام به تشخیص رویدادهای مهم و بررسی روندهای کسب و کار مخصوصا در زمان ایجاد تغییر در سناریو ها ی سازمانی می پردازند. اگر سازمان شما از مفاهیم و آموزش های مربوط به هوش تجاری به طور موثر استفاده نماید، می توانید تاثیرات مثبت در بهبود نتایج حاصل از تصمیم گیری های صحیح را در سازمان خود ببینید.
در ادامه به بیان برخی از دلایل لزوم سرمایه گذاری بر روی سیستم های هوش تجاری در سازمان ها خواهیم پرداخت.


جهت کسب بینشی صحیح از رفتار مصرف کننده:
یکی از مزایای اصلی سرمایه گذاری در نرم افزارهای هوش تجاری و یا افزایش مهارت پرسنل در علوم هوش تجاری افزایش قابلیت تجزیه و تحلیل نوع رفتار مشتریان در زمان خرید می باشد. با استفاده از این تحلیل ها می توانید متوجه شوید که مشتریان شما بیشتر از چه گروه کالا هایی خرید خود را انجام می دهند و در نتیجه می توانید تمرکز و سرمایه سازمان خود را به سمت علاقه مندی های مشتریان خود هدایت نمایید تا از صرف هزینه های بی مورد و غیر سود ده جلوگری نمایید.

جهت بهبود مشاهدات
اگر به دنبال بهبود روش های کنترلی بر روی فرآیند های سازمانی خود هستید، ناگذیر به سرمایه گذاری بر روی یک سیستم هوش تجاری مناسب خواهید بود. سیستم های هوش تجاری قابلیت مشهود نمودن مشکلات و در نتیجه کمک به اتخاذ تصمیم های مناسب و به موقع در جهت رفع مشکلات سازمان را دارند. بررسی این اطلاعات در حالت معمول نیاز به تهیه چند صد برگه گزارش کاغذی و صرف زمانی زیاد جهت بررسی و نتیجه گیری از روی آنها خواهد داشت، در حالی که با استفاده از سیستم های هوش تجاری می توان به میزان بسیار زیادی در صرف هزینه و انرژی جهت استخراج اطلاعات از گزارش ها صرفه جویی نمود.

جهت تبدیل داده ها به اطلاعاتی با قابلیت اقدام
سیستم های هوش تجاری ابزار تحلیلی هستند که می توانند دید مناسب جهت اتخاذ استراتژی مناسب برای سازمان در اختیار مدیران قرار دهند. دلیل این قابلیت در سیستم های هوش تجاری، شناسایی روند ها و الگو های رفتاری در سازمان می باشد که با استفاده از این ابزارها می توان ارتباط میان داده های مختلف سازمان که حتی به ظاهر هیچ گونه ارتباطی با هم ندارند را کشف نمود و حتی به اشکالات و پیامدهای ادامه روند فعلی سازمان نیز پی برد.

جهت افزایش بهره وری
یکی از دلایل مهم در نیاز به سرمایه گذاری بر روی سیستم های هوش تجاری در سازمان ها امکان افزایش بهره وری در سازمان با استفاده از این ابزارها می باشد. با استفاده از ابزارهای هوش تجاری می توانید اطلاعات مربوط به دپارتمان های مختلف سازمان را در کنار هم داشته باشید که این امر در امکان شناسایی مشکلات و اخذ تصمیم مناسب در جهت رفع مشکلات تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت و در نهایت امکان افزایش بهره وری در سازمان را برای شما به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید