اپلیکیشن دسکتاپ تلگرام آدرس‌ کاربران را حین تماس صوتی فاش می‌کند

اپلیکیشن دسکتاپ تلگرام

اپلیکیشن دسکتاپ تلگرام آدرس‌ کاربران را حین تماس صوتی فاش می‌کند

اپلیکیشن دسکتاپ تلگرام آدرس‌ اینترنتی (آی پی آدرس) کاربران را در زمان برقراری تماس صوتی فاش می‌کند. با لو رفتن آی پی آدرس عمومی و خصوصی توسط اپلیکیشن دسکتاپ تلگرام ، پیدا کردن موقعیت جغرافیایی کاربر دیگر کار دشواری نخواهد بود!

تلگرام به خاطر داشتن امنیت بالا، طی مدت زمانی کوتاه محبوبیت زیادی نزد کاربران پیدا کرد. درست به همین دلیل دولت‌های زیادی به مخالفت با آن پرداخته و استفاده از تلگرام را ممنوع اعلام کردند. البته، دلیل این کار مخالفت دولت‌ها با بحث امنیت اطلاعات نیست، بلکه آن‌ها عقیده دارند افراد خراب‌کار و مخصوصا تروریست‌ها نیز به خاطر بستر آسوده‌ای که تلگرام فراهم کرده است می‌توانند به راحتی با یکدیگر برای پیاده‌سازی اهداف شومشان ارتباط داشته باشند.

باگ تازه اپلیکیشن دسکتاپ تلگرام

با وجود این موضوعات، تلگرام همچون دیگر پلتفرم‌هایی که به داشتن امنیت بالا محبوب هستند، به طور کامل فاقد باگ نیست! بر اساس یافته‌های یک کاربر، اپلیکیشن دسکتاپ تلگرام در زمانی که مشغول برقراری تماس صوتی بر این بستر هستید، به خاطر وجود ارتباط از نوع نقطه به نقطه (Peer-To-Peer)، هر دو آی پی عمومی و خصوصی‌تان را فاش می‌کند!

کاربران موبایل قادر به خاموش کردن تماس‌های نقطه به نقطه و ایمن نگه داشتن اطلاعات خود هستند، اما تا کمی قبل‌تر، راه گریزی از آن حین استفاده از اپلیکیشن دسکتاپ تلگرام وجود نداشت. وقتی آدرس‌های اینترنتی خصوصی و عمومی شما فاش شد، پیدا کردن موقعیت جغرافیایی‌تان بسیار راحت می‌شود.

این مشکل اپلیکیشن دسکتاپ تلگرام در نسخه 1.3.17 بتا و سپس ورژن 1.4 رفع شد و نرم افزار به کاربران اجازه داد برقراری تماس صوتی به صورت نقطه به نقطه بر بستر تلگرام را به صورت کامل غیر فعال کرده و یا آن را محدود به مخاطبانشان نگه دارند. پیشنهاد می‌کنیم در صورت برقراری تماس صوتی در تلگرام با فردی که اعتماد کامل به وی ندارید، برای جلوگیری از فاش شدن آی پی آدرس‌های خود، حالت نقطه به نقطه را غیر فعال کنید.

کاربر یابنده ایراد ذکر شده در اپلیکیشن دسکتاپ تلگرام دو هزار و سیصد دلار جایزه از شرکت دریافت کرد. پیشنهاد می‌کنیم شما نیز برای درآمدزایی از این پیام‌رسان، اقدام به یافتن باگ‌هایی تازه درون آن کنید! همچنین دریافت جدیدترین آپدیت اپلیکیشن دسکتاپ تلگرام را نیز پشت گوش نیندازید.

1397-07-13

دیدگاهتان را بنویسید