اپل اپلیکیشن های بلا استفاده از اپ استور را حذف خواهد کرد

اپل اپلیکیشن های قدیمی و منسوخ را از اپ استور حذف خواهد کرد

بر کسی پوشیده نیست که اپل بزرگترین فروشگاه نرم افزاری جهان را گردآوری کرده و این در حالیست که وسعت بدون حد و مرز اپ استور طی چند سال اخیر باعث رشد قارچ گونه بدافزارهایی شده است که خود را در پوشش اپلیکیشن‌های کاربردی جای می‌دهند. حال همین موضوع باعث گردیده که مدیران اپ استور در جهت اپلیکیشن‌های بلا استفاده و خطرناک این فروشگاه اقدام کنند.

طی سال‌های اخیر برخی توسعه دهندگان iOS، اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور خود را به حال خود رها کرده‌اند. این دست از اپلیکیشن ها که مرده محسوب می‌شوند، علاوه بر خطرات احتمالی که ممکن است به دلیل به روز نشدن برای کاربران همراه داشته باشند، با نسخه‌های جدید پلتفرم iOS سازگاری نداشته‌اند و صرفاً فضای گوشی کاربران را اشغال می‌کنند.

با توجه به مطالب فوق، کوپرتینوییها به تازگی در ایمیلی به توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های iOS که در چند وقت اخیر به‌روزرسانی محسوسی برای آن‌ها ارائه نشده، اعلام کرده‌اند که با ادامه یافتن این روند، بدون شک برنامه آن‌ها به دلایل مذکور از اپ استور حذف خواهد شد. این تصمیم که احتمالاً از اوایل سال آینده میلادی عملیاتی خواهد شد، همچنین برای توسعه‌دهندگانی خطرناک است که اپلیکیشن‌های آنها از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست.

در سیاست‌نامه جدید اپ استور آمده است که همزمان با اعمال سیستم امتیاز دهی و رتبه‌بندی جدید اپلیکیشن‌های این فروشگاه، توسعه دهندگان بایستی از انتخاب نام‌هایی با بیش از 50 کاراکتر برای برنامه‌های خود پرهیز کنند، زیرا تا پیش از این برخی توسعه دهندگان با پی بردن به الگوریتم جستجوی اپ استور، نام‌هایی را انتخاب می‌کردند که برنامه آن‌ها در رتبه‌های بالاتری نمایش داده شود.

توسعه‌دهندگانی که تا تاریخ 7 سپتامبر، ایمیلی با مضمون فوق را از سوی اپل دریافت کرده باشند، حداکثر 30 روز فرصت خواهند داشت تا به‌روزرسانی‌های مورد نیاز را برای اپلیکیشن‌های خود اعمال نمایند. در سوی دیگر انتظار داریم در مراسم معرفی گوشی‌های آیفون جدید در 18 اردیبهشت ماه، نسخه پیش نمایش اولیه iOS 10 که قابلیتی‌هایی همچون introduces Search Ads را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد منتشر شود.

1395-06-14

دیدگاهتان را بنویسید