اپل بتای پنجم آی او اس ۱۰ را برای توسعه دهندگان خود عرضه کرد

اپل بتای پنجم آی او اس ۱۰ را برای توسعه دهندگان خود عرضه کرد

اپل بتای پنجم آی او اس ۱۰ را برای توسعه دهندگان خود عرضه کرد

اپل هفته‌ی گذشته چهارمین نسخه‌ی آزمایشی دهمین نسل از سیستم عامل آی‌دیوایس های خود را در اختیار توسعه دهندگان قرار داد و حالا بعد از گذشت تنها یک هفته، بتای پنجم آی او اس ۱۰ نیز از سوی اپل برای افرادی که در طرح سالانه‌ی دولوپرهای این کمپانی ثبت نام کرده‌اند، ارائه شده است.
بتای پنجم آی او اس ۱۰ (iOS 10) از طریق مکانیزم شبکه‌ای OTA در اختیار کاربران قرار گرفته است و تمام کاربرانی که دارای حساب کاربری توسعه دهنده هستند، می‌توانند با مراجعه به نرم افزار تنظیمات آیفون، آیپاد و آیپد خود و به طور رایگان، این نسخه‌ را دریافت و بر روی دیوایس خود نصب کنند. البته امکان دریافت و نصب این سیستم عامل از طریق مراجعه به پورتال دولوپرهای اپل و دانلود آن به عنوان یک فایل مستقل هم وجود دارد.

اپل بتای پنجم آی او اس ۱۰ را برای توسعه دهندگان خود عرضه کرداپل هفته‌ی گذشته بتای چهارم آی او اس ۱۰ را عرضه کرد و در آن نسخه، چند اموجی جدید، صداهایی جدید برای دکمه‌های کیبورد و برطرف کردن تعدادی از باگ های نرم افزاری را به عنوان تغییرات مهم بتای چهار مطرح کرد. حالا بتای پنجم آی او اس ۱۰ نیز با فاصله‌ی زمانی کمی عرضه شده و این در حالی است که تغییرات چندان مهمی در آن به چشم نمیخورد و همانطور که در تصویر کناری مشاهده می‌کنید، اپل به برطرف کردن ایرادات نرم افزاری و مسائل فنی پشت پرده اکتفا کرده است.

گفتنی است که آی او اس ۱۰ که در اواخر خرداد و در جریان کنفرانس اپل در رویداد WWDC 2016 معرفی شد، بر روی آیپاد ۴ و بالاتر، آیپد مینی ۲ و بالاتر، آیفون ۵ و بالاتر و البته آیپاد تاچ ۶ قابل نصب است. اپل در حال حاضر این نسخه از سیستم عامل موبایل خود را به صورت نسخه‌های آزمایشی عرضه می‌کند و نسخه‌ی عمومی و نهایی آن قرار است در اواخر شهریور ماه و بلافاصله بعد از معرفی آیفون ۷ در اختیار تمام کاربران قرار بگیرد.

1395-05-20

دیدگاهتان را بنویسید