اپل تولید روترهای بی سیم ایرپورت را متوقف کرد

روترهای بی سیم ایرپورت

اپل تولید روترهای بی سیم ایرپورت را متوقف کرد

ماه گذشته بود که نشریه ژاپنی مک اوتاکارا (Mac Otakara) از منسوخ شدن گوشی موبایل آیفون 4 شرکت اپل خبر داد. حالا نیز اخباری از سوی خبرگزاری بلومبرگ (Bloomberg) منتشر شده که نشان می‌دهد اهالی کوپرتینو، تولید روترهای بی سیم ایرپورت (AirPort) خود را نیز متوقف کرده‌اند.

به‌نظر می‌رسد شرکت اپل در طول زمان، این برنامه را پیاده کرده و تمرکز اصلی خود را روی توسعه محصولات الکترونیکی دیگر که بخش عمده‌ای از درآمدهای اپل را شامل می‌شوند، قرار داده است.

روترهای بی سیم ایرپورت و تامین حدود 5 درصد از درآمد سالانه اپل

روترهای بی سیم که در گزارش‌های مالی اپل با عنوان “دیگر محصولات” معرفی می‌شوند، حدود 5 درصد (11.1 میلیارد دلار) از فروش کل محصولات این شرکت در سال 2016 را به خود اختصاص داده‌اند. به‌همین جهت اپل قصد دارد تا با استفاده از نیروی کار موجود در حوزه توسعه این محصولات، بخش‌های سودآور دیگر همچون تولید گوشی های آیفون، آیپدها و اپل تی وی را تقویت کند.

جالب است اشاره کنیم که هنوز فروش روترهای بی سیم ایرپورت از طریق فروشگاه آنلاین اپل و دیگر خرده‌فروشان اینترنتی ادامه دارد. همچنین از سال 2013 تاکنون، هیچ نسخه جدیدی از روترهای بی سیم این شرکت یعنی ایرپورت اکستریم (AirPort Extreme)، ایرپورت کپسول (Airport Capsule) و ایرپورت اکسپرس (AirPort Express) معرفی نشده است.

به هر صورت هنوز این خبر توسط اپل تایید نشده و احتمالا در آینده نزدیک، شاهد انتشار اخبار بیشتری در مورد آن باشیم.

1395-09-02

دیدگاهتان را بنویسید