اچ تی سی به دنبال فروش یکی از کارخانه‌های خود جهت گسترش تجارت واقعیت مجازی

تجارت واقعیت مجازی اچ تی سی

اچ تی سی به دنبال فروش یکی از کارخانه‌های خود جهت گسترش تجارت واقعیت مجازی

کمپانی اچ تی سی راه پیش روی خود برای رقابت در بازار جهانی گوشی های هوشمند را بسیار سخت دیده است. هرچند برخی از گوشی های هوشمند به عرضه درآمده این برند تایوانی در طول چند سال اخیر کاملا جذاب و قدرتمند بودند، اما به نظر نمی‌رسد که تلاش آنها برای تغییر دادن رویه خود و نزدیک‌تر شدن به رقبای دیگر کافی بوده باشد. آن‌ها چندسالیست که با مشکلات مالی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کنند و بخش تجارت موبایل آن‌ها روزگار بدی را سپری کرده است.

پس از انتشار سوددهی بخش موبایل این شرکت در سه ماهه پایانی سال گذشته ظاهرا صبر مدیران این شرکت تمام شده است و تصمیماتی را در همین موضوع گرفته‌اند. تایوانی‌ها چند سالیست که تمرکز ویژه خودشان را بر روی تجارت واقعیت مجازی گذاشته‌اند و حالا برای پیشبرد هدف خود تصمیم گرفته‌اند یکی دیگر از کارخانه‌های تولید گوشی خود را در جهت افزایش بوده مناسب فعالیت در حوزه واقعیت مجازی به فروش گذاشته‌اند.

91 میلیون دلار پول فروش این کارخانه به تجارت واقعیت مجازی اچ تی سی تزریق می‌شود

2 سال پیش بود که برای نخستین بار اچ تی سی به فکر فروش این کارخانه خود افتاد. این شرکت تایید کرده است که کارخانه قابل فروش آن‌ها به مساحت 114 هزار متر مربع واقع در شانگهای و متعلق به شرکت تابعه Xingbao است. ظاهرا HTC با فروش این قطعه زمین، مبلغی حدود 530 میلیون یوان (حدودا 91 میلیون دلار) را به دست خواهد آورد. تایوانی‌ها می‌گویند که فروش این کارخانه جهت افزایش دارایی آن‌ها جهت تحقق نیازهای عملیاتی و فعال سازی دیگر دارایی‌های آن‌ها است. به طور خاص، اچ تی سی قصد دارد این میزان سرمایه را در جهت گسترش کسب و کار واقعیت مجازی خود خرج کند.

البته فروش این تکه زمین بدان معنا نخواهد بود که تایوانی‌ها به دنبال خروج از بازار گوشی های هوشمند هستند، چرا که به ادعای ایشان فروش این کارخانه هیچ تاثیری بر کسب و کار گوشی های هوشمند برند HTC نخواهد گذاشت.

1395-12-27

دیدگاهتان را بنویسید