ایسوس تینکر بورد اس یک رزبری پای توانمند برای انجام پروژه‌های مختلف است

ایسوس تینکر بورد اس

ایسوس تینکر بورد اس یک رزبری پای توانمند برای انجام پروژه‌های مختلف است

ایسوس تینکر بورد اس (Tinker Board S) در جریان نمایشگاه CES 2018 معرفی شد. ایسوس Tinker Board S در واقع یک رزبری پای قدرتمند برای پیاده‌سازی پروژه‌های مختلف است.

ایسوس سال گذشته تلاش کرد با استفاده از Tinker Board به افرادی که تصمیم دارند بدون کمک افراد متخصص، کارهایشان را شخصا انجام بدهند (DIY) کمک کند و به همین دلیل وارد دنیای رزبری پای‌ها شد. ایسوس در بدو ورودش بسیار قدرتمند ظاهر شد، چرا که Tinker Board مجهز به سخت افزاری بسیار قدرتمند بود.

این وسیله می‌توانست ویدیوهای 4K و صوت‌های 24 بیتی / 192 کیلوهرتزی را پردازش کند. ترکیب سخت افزارهایی همچون درگاه اچ دی ام آی و گیگابایت اترنت به همراه پردازنده‌ای چهار هسته‌ای و همچنین دو گیگابایت رم، این رزبری پای ایسوس را تبدیل به وسیله‌ای قدرتمند برای امور مربوط به مالتی مدیا می‌کرد. رزبری پای ایسوس تینکر بورد اس نیز تقریبا مشابه مدل پیشین است.

ایسوس تینکر بورد اس 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد

پشتیبانی از لینوکس و وجود قابلیت‌هایی همچون وجود چهل پین GPIO آن را از یک رزبری پای ساده به منظور انجام اعمال وابسته به مالی مدیا فراتر برده و تبدیل به وسیله‌ای قدرتمند برای هکرها می‌کند. ایسوس Tinker Board S مجهز به 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع eMMC است، اما از نظر درگاه‌ها تفاوتی با مدل قبلی ندارد. این محصول نیمه نخست سال جاری روانه بازار خواهد شد. قیمت آن هنوز مشخص نشده است، اما با توجه به قیمت 60 دلاری مدل گذشته می‌توان آن را بیشتر و یا مساوی همین مقدار تصور کرد.

ایسوس تینکر بورد اس

برای اطلاعات بیشتر باید بدانید رزبری پای یک رایانه تک برد در ابعاد بسیار کوچک است. این وسیله به دست بنیاد رزبری پای با هدف توسعه آموزش‌های پیرامون علوم کامپیوتر در مدارس ایجاد شد. این دسته از رایانه‌ها می‌توانند سیستم‌ عامل‌های مختلفی داشته باشند، به طوری که نسخه‌های مجهز به لینوکس و یا حتی اندروید آن‌ها به وفور دیده می‌شود. مایکروسافت نیز توسعه مدل‌هایی قدرت گرفته از ویندوز 10 را در دستور کار دارد. اینترنت اشیا به وسیله رزبری پای‌ها تا این اندازه توسعه پیدا کرده است، چرا که به سازندگان اجازه می‌دهد یک رایانه را در ابعاد کوچک در اختیار داشته و درون گجت‌های مختلف قرار بدهند.

1396-10-21

دیدگاهتان را بنویسید