باتری، مقصر اصلی انفجار یک آیفون 7 در کشور چین!

باتری، مقصر اصلی انفجار یک آیفون 7 در کشور چین!

باتری، مقصر اصلی انفجار یک آیفون 7 در کشور چین!

بعد از وقایع رخ داده برای گلکسی نوت ۷ در سال گذشته، مسئولان سامسونگ تحقیقات گسترده‌ای را برای پیدا کردن علت اصلی این ماجرا آغاز کردند و در نهایت نیز مشخص شد که مشکلات فنی مربوط به باتری دیوایس، عامل اصلی این انفجارها بوده است. حالا هم یک آیفون 7 (iPhone 7) با ظرفیت ۳۲ گیگابایت و رنگ مشکی مات، در کشور چین منفجر شده و خبر آن به سرعت در حال انتشار است.

این آیفون 7 در شهر ساکیان (Suqian) در شرق کشور چین و داخل یک خانه در حال شارژ شدن بوده است که بدون هیچ عامل خارجی، ناگهان منفجر شده و آتش میگیرد. خانم یین (Yin) به عنوان صاحب این اسمارت فون، متوجه می‌شود که شارژ باتری گوشی او در حال تمام شدن بوده است و به همین دلیل آن را به شارژر متصل کرده و بعد از قرار دادن آن بر روی یک میز، از خانه خارج می‌شود.

باتری، مقصر اصلی انفجار یک آیفون 7 در کشور چین!

بعد از مدت کوتاهی که خانم یین از پیاده‌روی به خانه باز‌می‌گردد، یک صدای انفجار را می‌شوند و همان لحظه حدس می‌زند که احتمالا این انفجار مربوط به آیفون 7 او بوده است. سپس این کاربر آیفون خود را به یک اپل استور در نزدیکی همان محل می‌برد تا در آنجا یک کالبدشکافی بر روی آن انجام گیرد. طبق صحبت‌های افراد کارشناس در تعمیر گجت های الکترونیکی هوشمند، نمایشگرِ سیاه‌ شده‌ی این آیفون نشان می‌دهد که عامل انفجار، در واقع باتری داخل این دیوایس بوده است. البته با توجه به این که آیفون 7 مورد نظر در حال شارژ بوده است، هرگونه ایراد در باتری می‌توانسته است توسط شارژر و یا کابل شارژ به این انفجار منجر شود.

شارژ باتری گوشی من به اتمام رسید و بنابراین من آن را به شارژر متصل و بر روی میز قرار دادم. سپس برای پیاده‌روی از خانه خارج شدم و هنگام بازگشت به خانه، صدای انفجار را شنیدم. سپس متوجه شدم که این صدا مربوط به گوشی من بوده است. خانم یین، صاحب آیفونِ منفجر شده

باتری، مقصر اصلی انفجار یک آیفون 7 در کشور چین!

خوشبختانه در لحظه‌ی انفجار، فردی داخل خانه و یا در نزدیکی این آیفون حضور نداشته است و به نظر می‌رسد که آسیبی نیز به وسایل داخل خانه نرسیده است. البته هنوز هیچ کدام از مقامات رسمی اپل درباره‌ی این حادثه و یا این که قرار است خسارت ۷۸۱ دلاری برای خرید یک اسمارت فون جدید به خانم یین پرداخت شود و یا نه، صحبتی نداشته‌اند.

1396-01-18

دیدگاهتان را بنویسید