بازیافت فیلتر روغن ماشین چه مزایایی برای محیط زیست و صنعت دارد؟ + ویدیو

بازیافت فیلتر روغن ماشین چه مزایایی برای محیط زیست و صنعت دارد؟ + ویدیو

بازیافت فیلتر روغن ماشین چه مزایایی برای محیط زیست و صنعت دارد؟ + ویدیو

در ادامه قصد داریم تا فرآیند و مزایای بازیافت فیلتر روغن ماشین که به مراتب از نابود کردن آن مفیدتر است را بررسی کنیم؛ با ما همراه باشید.

شرکت بازیافت لوکاس لین (Lucas Lane) در پنسیلوانیا آمریکا به تازگی یک ویدیو آموزشی در مورد بازیافت فیلتر روغن خودرو تهیه کرده است تا فواید این فرآیند را بیشتر مورد توجه قرار دهد. بر اساس آمار منتشرشده، در حال حاضر حدودا 500 میلیون فیلتر روغن در آمریکا مورد استفاده قرار گرفته‌اند که با خارج شدن آن‌ها از چرخه، 75 هزار تن آهن ضایعاتی و 9 میلیون گالن روغن‌سوخته که قابلیت بازیافت دارند، از دست خواهد رفت.

این در حالی است که روغن مصرف‌شده‌ی داخل این فیلترها در ساخت آسفالت و به کارگیری، به عنوان سوخت کاربرد دارد و آهن ضایعاتی که به آن اشاره شد هم برای ساخت قطعات مختلف قابل‌استفاده است.

بازیافت فیلتر روغن ماشین چه مزایایی برای محیط زیست و صنعت دارد؟ + ویدیو

فرآیند بازیافت فیلتر روغن با جمع‌آوری آن‌ها از تعمیرگاه‌ها و محل‌های مشابه شروع می‌شود و پس از انتقال به محل کارخانه لوکاس لین، با فشرده کردن میزان مشخصی از فیلترها به صورت مکعب‌هایی نسبتا کوچک، مقدار قابل‌توجهی از روغن باقی‌مانده در داخل محفظه‌ها خارج می‌شود.

با وجود فرآیند فشرده‌سازی که بیشتر مایع اضافی داخل فیلتر را جدا می‌کند، همچنان این محفظه‌ها حاوی مقادیر کمی روغن هستند و به همین خاطر، از کوره‌ای بزرگ برای حرارت دادن به مکعب‌ها تا دمای اولیه 1300 درجه و دمای ثانویه 1700 درجه استفاده می‌شود؛ این پروسه گرم کردن که کمتر از یک روز طول می‌کشد، تمامی سیال داخل مکعب‌ها را از آن‌ها خارج می‌کند. همچنین، فلزی که فیلترها از آن‌ها ساخته شده‌اند پس از حرارت‌دهی هنوز به شکل مکعب باقی خواهند ماند و به همان صورت به ریختگری‌ها فرستاده می‌شود.

کارخانه لوکاس لین مقدار کمی از روغن بازیافت شده را برای گرم کردن کوره استفاده می‌کند و مابقی آن را به خریداران خاص می‌فروشد. این فرایند علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست و جلوگیری از وارد شدن مواد ضایعاتی تقریبا غیر قابل تجزیه به دامان طبیعت، هزینه کمی داشته و سود قابل‌توجهی را برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان فیلترهای روغن دارد.

در ادامه شما را به ویدیو تهیه‌شده توسط کمپانی لوکاس لین دعوت می‌کنیم:

1396-08-19

دیدگاهتان را بنویسید