بازیافت 157 تن طلا، نقره، کبالت و مس از گوشی‌های گلکسی نوت 7 سامسونگ

گوشی‌های گلکسی نوت 7

بازیافت 157 تن طلا، نقره، کبالت و مس از گوشی‌های گلکسی نوت 7 سامسونگ

سامسونگ می‌گوید که 157 تن از مواد به کار رفته در گوشی‌های گلکسی نوت 7 (Galaxy Note7) جمع‌آوری شده‌ی خود را بازیافت خواهد کرد. این مواد شامل طلا، نقره، مس و کبالت است.

اکنون که گلکسی نوت FE به طور رسمی معرفی شده و در حال حاضر در بازارهای کره جنوبی در دسترس است، سامسونگ اعلام کرده که در تلاش است تا گوشی‌های گلکسی نوت 7 خود که در سال گذشته از طریق فراخوان عمومی جمع‌آوری کرده است را بازیافت کند.

گوشی‌های گلکسی نوت 7 سامسونگ که باز نشده بودند، پس از آن که با استفاده از یک باتری کوچک‌تر 3200 میلی‌آمپر ساعتی بازسازی شدند، به عنوان گوشی‌های گلکسی Note FE راهی بازار شده و در دسترس کاربران کره‌ای قرار گرفتند، اما چه بر سر دیگر گوشی‌های نوت 7 آمد؟ بر اساس گفته کمپانی سامسونگ، این گوشی‌ها بازیافت خواهند شد.

غول تکنولوژی کره می‌گوید که از طریق روند بازیافت بیش از 157 تن از مواد به کار رفته در گوشی‌های گلکسی نوت 7 خود را که شامل طلا، نقره، کبالت و مس خواهد بود را قبل از پایان ماه جاری، آغاز می‌کند.

این کمپانی تصمیم دارد تا قطعات اصلی این گوشی هوشمند همچون نمایشگرهای آمولد، قطعات نیمه هادی مموری و ماژول دوربین‌های این دستگاه را از طریق فرآیندهای سازگار با محیط زیست، جدا کرده و مجددا مورد استفاده قرار دهد. سامسونگ گلکسی نوت 7 پرچمدار سال گذشته این کمپانی کره‌ای بود که به دلیل گزارش‌‌های فراوان درباره انفجار باتری آن، از بازار جمع آوری شد.

گفته شده برخی از این اجزا در صورت مشکل برای مدل‌های گلکسی نوت FE به عنوان قطعاتی که برای خدمات پس از فروش در نظر گرفته می‌شود، مورد استفاده قرار گرفته و بقیه آنها به فروش خواهد رسید.

سامسونگ در حال همکاری با شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی برای جداسازی و بازیافت قطعات الکترونیکی موجود در گوشی‌های گلکسی نوت 7 است. همه چیز به شیوه‌های سازگار با محیط زیست انجام خواهد شد. این کمپانی قصد دارد تا در آینده صنعت بازیافت منابع را با در نظر گرفتن اصول محافظت از محیط زیست، رهبری کند.

1396-04-31

دیدگاهتان را بنویسید