با اپلیکیشن جدید سامسونگ نوزادان زودرس صدای مادر خود را خواهند شنید

اپلیکیشن صدای زندگی مخصوص نوزادان زودرس

با اپلیکیشن جدید سامسونگ نوزادان زودرس صدای مادر خود را خواهند شنید

غول کره‌ای دنیای فناوری به‌تازگی گام مؤثر دیگری را در زمینه‌ی پزشکی برداشته است. اپلیکیشن جدید سامسونگ که صدای زندگی نام دارد به نوزادان زودرس این امکان را خواهد بخشید تا با پخش شدن صدای حرف زدن و ضربان قلب مادرانشان به‌صورت کاملاً استاندارد شده به آن‌ها احساس نزدیکی کنند.

نوزادان زودرس با «صدای زندگی» سامسونگ، از محبت مادری بی‌نصیب نخواهند ماند

کمپانی سامسونگ طی سال‌های گذشته نشان داده که تلاش زیادی را برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان انجام داده است. این غول کره‌ای به‌تازگی از یک ماشین جدید سونوگرافی رونمایی کرده است که با استفاده از داده‌های بسیار مهمی که به دست می‌آورد، کمک شایانی را به تشخیص زودهنگام سرطان پستان می‌کند. اخیراً نیز به نظر می‌رسد که این کمپانی از یک اپلیکیشن تازه پزشکی رونمایی کرده است. این اپلیکیشن کمک می‌کند تا کودکان زودرس همواره از درون دستگاه نیز از آرامش شنیدن صدای مادرشان بی‌نصیب نمانند.

اپلیکیشن نوزادان زودرس سامسونگ

“Voice of Life” یا «صدای زندگی» نام اپلیکیشن تازه توسعه یافته‌ی سامسونگ است که این امکان را در اختیار مادران قرار می‌دهد تا صدای حرف زدن، ضربان قلب و یا لالایی خود را ضبط کنند. سپس ویژگی “Wombifies” موجود در این اپلیکیشن فرکانس‌های بالا را حذف کرده و صدا را آماده‌ی گوش دادن نوزادان زودرس می‌کند. ضبط ضربان قلب مادر نیز به‌واسطه مانیتور ضربان قلب موجود در گوشی‌های هوشمند سامسونگ انجام می‌گیرد.

اکثر نوزادان زودرس در معرض خط ابتلا به اختلالات زبان و حواس قرار دارند. صدای دل انگیز مداران می‌تواند موجب تسلی بخشیدن به یک نوزاد شود که در محفظه‌ای در حال مراقبت است. این نرم افزار همچنین کمک خواهد کرد تا والدین در هفته نخست متولد شدن که بسیار هم مهم است با فرزندان خود در ارتباط باشند؛ حتی اگر آن‌ها قادر به حضور فیزیکی نزد کودک خود نیستند.

سامسونگ هنوز اطلاعات دقیقی را در ارتباط با این اپلیکیشن و یا بیمارستان‌هایی که قرار است به‌زودی از چنین تکنولوژی در آینده استفاده کنند منتشر نکرده است؛ اما بدون شک چنینی چیزی می‌تواند به بیش از 15 میلیون کودک نوزادی که در هر سال به‌صورت زودرس متولد می‌شوند کمک بزرگی کند.

1395-02-13

دیدگاهتان را بنویسید