با حمله دوبار خرج کردن(Double Spending) بیشتر آشنا شوید!

در این میهن پادکست به حمله دوبار خرج کردن(Double Spending) پرداختیم و آن را کامل مورد بررسی قرار دادیم. میهن پادکست قبلی مربوط به حمله ۵۱درصد بود که پیشنهاد می کنیم آن میهن پادکست را هم از دست ندهید.

جالب است بدانید قبل از بیت کوین تلاش هایی در راستای ساخت یک پول دیجیتال شده بود که همگی با شکست مواجه شدند زیرا یک مشکل اساسی داشتند که آن دوبار خرج کردن بود! از آنجایی که ماهیت بیت کوین و ارزهای دیجیتالی، فیزیکی نیست و دیجیتالی است، بنابراین می توان تراکنش های آن را کپی کرد و یک مقدار مشخصِ پول را دو بار خرج کرد.

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که ادعا کرده است که این مشکل را حل کرده است. اما راه حل این مشکل را ثبت تراکنش ها در یک دفتر کل توزیع شده که همان بلاک چین است، اراده کرده است. چگونگی این مورد در میهن پادکست بیشتر توضیح داده شده است. تکنولوژی بلاک چین با توجه به امنیت و امکان ثبت تراکنش ها و تغییر ناپذیر بودن آنها، جلوی این حمله را می گیرد. اگر فردی دو تراکنش همزمان به شبکه ارسال کند تنها اولین تراکنش آن توسط ماینر تایید و دیگری نامعتبر اعلام می شود اما اگر دو ماینر به طور همزمان، دو تراکنش که جنبه ی دوبار خرج کردن دارد را تایید کند چه می شود؟

 

دیدگاهتان را بنویسید