با معرفی پسیو وای فای مصرف انرژی 10 هزار برابر کاهش می‌یابد

معرفی پسیو وای فای

سیستم‌های “پسیو وای فای” 10 هزار برابر انرژی کمتری مصرف می‌کنند

محققین در دپارتمان مهندسی دانشگاه واشینگتن موفق به اختراع یک سیستم وای فای جدید با نام پسیو وای فای (Passive Wi-Fi) شده‌اند که از قرار معلوم نحوه تعامل ما با دستگاه دیجیتال اطرافمان را متحول خواهد کرد. این سیستم در مقایسه با وای فای کنونی 10 هزار برابر انرژی کمتری مصرف کرده و با تمامی دستگاه‌های امروزی اعم از گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، روترها و دیگر لوازم خانگی دارای قابلیت اتصال به شبکه بی‌سیم کار می‌کند. از همه مهمتر، معرفی پسیو وای فای اینترنت اشیا (IOT) را با سرعت بیشتری رو به جلو حرکت خواهد داد.

معرفی پسیو وای فای با مصرف انرژی کمتر

بعد از کسب موفقیت بسیار شگفت‌انگیز برای کاهش مصرف انرژی، محققین اکنون مشغول کار کردن بر روی مکانیزم این سیستم به منظور افزایش سرعت و پهنای باند آن هستند، چنان که تاکنون حداکثر سرعت دانلود 11 مگابایت بر ثانیه به دست آمده است. این نرخ با نرخ دانلود شبکه 4G در حالت معمول و در بسیاری از کشورها مطابقت داشته و به رقابت با آن می‌پردازد.

معرفی پسیو وای فایبه عقیده محققین دانشگاه واشینگتن با معرفی پسیو وای فای ، پنجره‌ای جدید رو به نحوه ارتباط دستگاه‌ها با یکدیگر و همچنین انسان با دستگاه‌های دیجیتال باز خواهد شد، دستاوردی که به دلیل محدودیت‌های سیستم وای فای کنونی غیر ممکن به نظر می‌رسید. اینترنت اشیا که در نظر دارد تا همه وسایل خانه، اداره و دیگر مکان‌ها را در مکانی به نام اینترنت گرد هم بیاورد، با معرفی پسیو وای فای با سرعت بیشتری رشد خواهد کرد تا به این وسیله افراد راحت‌تر وسایل در منزل یا اداره خود را به یک شبکه بی‌سیم برای نقل و انتقال اطلاعات متصل کنند. هنوز مشخص نشده این تکنولوژی چه زمانی به صورت محصولات تجاری خود را نشان داده و کاربران در سراسر دنیا قادر به خرید آن خواهند بود. با توجه به مصرف انرژی بسیار پایین این سیستم به نظر می‌رسد اصرار مردم برای استفاده از آن، سازنده را به ارائه هر چه زوتر وادار خواهد کرد.

در واقع تلاش ما بر این است تا مخابره امواج وای فای بدون هیچ گونه انرژی صورت بگیرد. معرفی پسیو وای فای به این مهم دست پیدا خواهد کرد، چرا که در مقایسه با سیستم مخابره اطلاعات بی‌سیم متداول امروزی، کاهش 10 هزار برابری مصرف انرژی کاملا محسوس بوده و مصرف انرژی را تقریبا به سمت صفر سوق می‌دهد (اما هیچ وقت به صفر نمی‌رسد).

1395-09-23

دیدگاهتان را بنویسید