بدافزار بیت تورنت یک بار دیگر کاربران مک را هدف گرفت

بدافزار بیت تورنت

بدافزار بیت تورنت یک بار دیگر کاربران مک را هدف گرفت

مهندسین و توسعه دهندگان اپلیکیشن Transmission (کلاینت بیت تورنت برای سیستم عامل مک) انگار قرار نیست نفس راحتی بکشند. به تازگی یک عامل مخرب از بیت‌ تورنت دوباره کانون توجه خبرگزاری‌های دنیا قرار گرفته است. در حقیقت تقریبا چند ماه پیش بود که برای اولین بار برنامه بیت‌ تورنت برای سیستم عامل مک، به یک بدافزار تبدیل شد. اما حالا دوباره شاهد این موضوع هستیم که محققان بخش امنیتی شرکت ESET، یک بدافزار بیت تورنت دیگر را پیدا کرده‌اند که از طریق برنامه Transmission می‌تواند عامل تخریب‌ سیستم کاربران مک شرکت اپل باشد.

بدافزار بیت تورنت یک بار دیگر کاربران مک را هدف گرفت

این عامل مخرب از بیت‌ تورنت که با نام Keydnap شناخته می‌شود از نسخه اصلاح شده برنامه Transmission استفاده کرده و از این رو می‌تواند باعث آسیب جدی به کامیپوترها شود. از طرفی شاید جالب باشد بدانید که این برنامه به صورت مخفیانه در وب سایت توسعه دهندگان قرار گرفته بود. این برنامه مشابه دیگر بدافزار بیت تورنت از نمونه ransomware است با این تفاوت که اپلیکیشن های میزبان را مورد حمله خود قرار خواهد داد. حتی جالب است بدانید که این بد افزار با استفاده از راه کارهایی می‌تواند از دروازه امنیتی Gatekeeper سیستم عامل اپل نیز عبور کرده و به همین شکل آن را به طور کامل غیر فعال سازد.

با این حال احتمالا میزان تاثیرات تخریبی این عامل مخرب از بیت‌ تورنت محدود خواهد بود. نسخه تغییر یافته و همچنین آلوده برنامه Transmission تنها یک روز در دسترس کاربران قرار گرفت و از سویی دیگر هم اکنون شرکت ESET در مورد عامل Keydnap به کمپانی اپل هشدار جدی داده است. از طرفی تنها راه مسدود سازی دسترسی این بدافزار، ایجاد سدی است تا نتواند از بخش دروازه امنیتی Gatekeeper عبور نماید. در نهایت این موضوع خود یادآور این مورد خواهد بود که گاهی ممکن است سیستم‌های امنیتی بسیار پرقدرت و ریزبین نیز نتوانند بعضی از بد افزارها و نقص‌های مربوط به کد نویسی را به خوبی کنترل و نظارت نمایند.

1395-06-12

دیدگاهتان را بنویسید