بررسی راه کارهای هوش تجاری، جهت ارزیابی ابزار و یا سامانه مورد نظر، می توان و بهتر است

در ادامه مقاله با عنوان ‘سامانه های هوش تجاری در سازمان شما چه کاری می توانند انجام دهند‘، سئوال های مهمی که در هنگام ارزیابی یک ابزار هوش تجاری جهت استفاده در سازمان باید در نظر گرفت ارائه می گردد.

در زمان بررسی راه کارهای هوش تجاری، جهت ارزیابی ابزار ویا سامانه مورد نظر، می توان و بهتر است به دنبال جواب سئوال هایی مانند زیر باشیم :

•آیا این محصول قابلیت انطباق با فرآیند های کسب و کار موجود در سازمان را دارد؟

•آیا این سامانه قابلیت آماده سازی گزارش های مورد نیاز کاربران سازمان را دارد؟
•آیا امکان استفاده گسترده در محیط شبکه از این سامانه وجود دارد؟
•تعداد کاربران مجاز جهت اتصال به این سامانه چه تعداد است؟
•آیا سامانه از یک سرور واحد و یک پایگاه داده واحد سرویس خواهد گرفت؟
•آیا برای ارائه سرویس به کاربران خارج از محدوده سازمان نیاز به زیر ساختی خاص خواهد بود؟
•آیا امکان وارد کردن داده های مختلف از سامانه های مختلف در این سامانه وجود دارد؟
•آیا امکان پیاده سازی راحت سامانه در بخش ها و حوزهای مختلف کسب و کار سازمان وجود دارد و یا جهت پیاده سازی در بخش های مختلف نیاز به ارائه نسخه ای جدا گانه وجود دارد؟
•جهت کنترل عملکرد سامانه نیاز به چه نوع زیر ساخت و دانشی در سازمان می باشد؟
•جهت آموزش و پشتیبانی از سامانه چه راهکارهایی پیش بینی شده است؟
•تعداد کاربران مورد نظر برای ارائه خدمات پشتیبانی به کاربران این سامانه چه تعداد است؟
•یکی از موارد بسیار مهم در سیستم های هوش تجاری میزان کارایی سامانه در زمان های تغییر حجم اطلاعات و یا تغییر تعداد کاربران می باشد. اینکه سامانه در مواجهه با این تغییرات چه عکس العملی خواهد داشت و میزان بهره وری آن چه تغییری خواهد کرد یکی از سوالات مهم و کلیدی در رابطه با انتخاب محصول می باشد.
توجه داشته باشید که پاسخ ارائه شده در رابطه با هریک از پرسش های فوق صرفا جهت رد یا تایید سامانه تولیدی نخواهد بود. بخش عظیمی از این پرسش ها جهت انجام پیش بینی های لازم در آینده کاری سامانه می باشد تا سازمان بتواند دیدی کامل نسبت به آنچه که در آینده با آن روبرو خواهد شد بدست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *