بسیاری از قطعات مهم آیفون جدید اپل دیگر در چین تولید نخواهند شد

آیفون جدید اپل

بسیاری از قطعات مهم آیفون جدید اپل دیگر در چین تولید نخواهند شد

«طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا. سرهم شده در چین» عباراتی‌ست که در پشت آیفون های شرکت اپل می‌توانیم آن‌ها را ببینیم. اما نمایشگر یکی از مهم‌ترین بخش‌های آیفون جدید اپل خواهد بود که ظاهرا از نوع اولد بوده و تماما توسط کره‌ای‌ها ساخته خواهد شد. این روزها در بین تمامی افراد شایعاتی شنیده می‌شود که می‌گویند حتی اپل نمایشگرهای تمام صفحه‌ای را نیز برای آیفون جدید خود از سامسونگ سفارش داده است.

اما رسانه “The Investor” گزارش می‌دهد که شرکت سامسونگ دیسپلی قصد دارد به صورت یکپارچه همراه با شرکت های تحت نظر خود نمایشگر این گوشی های آیفون جدید اپل را اسمبل کند. System LSI سامسونگ، بخش نیمه هادی این کمپانی که وظیفه تولید سنسورهای دوربین و اپلیکیشن های پردازنده های سامسونگ را بر عهده دارد نیز قرار است درایور چیپ نمایشگر این این گوشی را تولید کند. STEMCO و LG Innotek هر دو کمپانی‌های کره‌ای هستند که چیپ بر روی فیلم ها را ارائه می‌کنند تا آن‌ها به یک تخته مدار چاپی انعطاف‌پذیر متصل شوند. بدین ترتیب هر سه این شرکت‌ها در کشور کره مستقر خواهند بود.

آیا پشت آیفون جدید اپل عبارت «اسمبل شده در کره» هک خواهد شد؟

این کشور آسیایی به لطف سامسونگ صاحب اصلی تجارت صفحات نمایش اولد در سراسر جهان است و این درحالی‌ست که سامسونگ الکترونیکس و SK Hynix چیپ‌های حافظه را ارائه کرده و LG Innotek نیز ماژول‌های دوربین را می‌سازد. بنابراین باید گفت که آیفون بعدی اپل ترکیبی از سبک طراحی اپل و تکنولوژی‌های مختلف کره‌ای است تا آن را هیجان انگیزتر از هر زمان دیگری بدانیم. حال باید دید آیا بر روی قاب پشتی این آیفون به جای اسمبل شده در چین، عبارت «اسمبل شده در کره» هک خواهد شد یا خیر! تحلیل‌گران تخمین زده‌اند که اپل بین 80 الی 95 میلیون دستگاه از آیفون های اولد را در سال جاری به فروش خواهد رساند. ما امیدواریم این میزان تولید به قدری کافی باشد تا تمامی علاقه‌مندان پرچمدار آینده اپل در سراسر جهان بتوانند آن را خریداری کنند.

1396-01-29

دیدگاهتان را بنویسید