بهترین و بدترین برندهای دنیا معرفی شدند؛ برند ایرانی چه جایگاهی دارد؟

برند ایرانی

بهترین و بدترین برندهای دنیا معرفی شدند؛ برند ایرانی چه جایگاهی دارد؟

موسسه برند فایننس، لیستی از بهترین و بدترین برندهای دنیا را منتشر کرده است. برای رتبه‌بندی هر کشور، مجموع ارزش برندهای آن را محاسبه می‌کنند. به نظر شما برند ایرانی چه جایگاهی دارد؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

موسسه برند فایننس (Brand Finance)، همه ساله با محاسبه مجموع ارزش برندهای یک کشور، جایگاه آن کشور را در جهان مشخص می‌کند. مدیرعامل این موسسه بر این باور است که امروزه در بازار جهانی، برندها نقش مهمی در تعین موقعیت کشورها ایفا کرده و باعث تقویت اقتصاد کشور، ارزش افزوده و جذب نیروی کار ماهر می‌شوند. در این لیست، جایگاه نخست به آمریکا اختصاص پیدا کرده و برند ایرانی جایگاه 44 جهان را کسب کرده‌ است. در ادامه به بررسی دقیق این لیست می‌پردازیم.

برند ایرانی

جایگاه برند ایرانی در جهان

کشور ایران در رتبه‌بندی امسال موسسه برند فایننس با کاهش 7 درصدی از نظر ارزش برندها مواجه بوده و 5 پله سقوط کرده است. در حال حاضر مجموع برند ایرانی بالغ بر 234 میلیارد دلار ارزش داشته و بالاتر از کشورهای رومانی، نیوزلند و کویت و پایین‌تر از کشورهای قطر، کلمبیا و ویتنام در جایگاه 44 جهان قرار دارد.

برند ایرانی

بهترین و با ارزش ترین برندهای جهان

1.‌ کشور آمریکا: این کشور به دلیل حمایت همه جانبه دولت از توسعه اقتصادی بنگاه‌های فعال و اجرای سیاست‌های باز، نسبت به سال گذشته با رشد 23 درصدی همراه بوده و در جایگاه نخست قرار داد. ارزش برند شرکت‌های آمریکایی بالغ بر 25.899 تریلیون دلار محاسبه شده است.

2. کشور چین: جنگ تجاری میان این کشور و آمریکا بر روی برند آن تاثیری نداشته و نسبت به سال گذشته با رشد 25 درصدی مواجه بوده است. این کشور با ارزش 12.779 تریلیون دلار در جایگاه دوم قرار دارد.

3. کشور آلمان: برندهای این کشور در اروپا به عنوان بهترین برند شناخته شده و با 28 درصد رشد در جهان نیز در جایگاه سوم قرار دارد. ارزش برند آلمانی برابر با 5.14 تریلیون دلار برآورد شده است.

4. کشور انگلیسی: با وجود تمایل انگلیس نسبت به جدایی از اتحادیه اروپا، این کشور همچنان با وضعیت اقتصادی خوبی مواجه است. برند انگلیسی با ارزش 3.750 تریلیون دلار از برند ژاپنی بالاتر بوده و در جایگاه چهارم قرار دارد.

5. کشور ژاپن:‌ برندهای این کشور آسیایی نسبت به سال قبل با رشد 5 درصدی مواجه بوده اما باز هم یک رتبه سقوط کرده است. برند ژاپنی با ارزش 3.598 تریلیون دلار نسبت به کشورهای فرانسه، کانادا، ایتالیا، هند و کره جنوبی در جایگاه بالاتری قرار دارد.

برند ایرانی

بدترین و کم ارزش‌ترین برندهای جهان

بر اساس لیست موسسه برند فایننس، کشور هندوراس دارای بدترین برند جهان بوده و تنها 20 میلیارد دلار ارزش دارد. پس از هندوراس، برندهای کشورهای ترینیداد و توباگو و قبرس با 21 میلیارد دلار و کنگو و لبنان با 22 میلیارد دلار به عنوان بدترین و کم ارزش‌ترین برندهای جهان شناخته می‌شوند.

برند ایرانی

بیشترین کاهش و افزایش در ارزش برندها

بیشترین کاهش:

کشور ترکیه نسبت به سال قبل با کاهش 33 درصدی از نظر ارزش برند مواجه بوده است. برند ترکی با ارزش 382 میلیارد دلار در جایگاه 34 جهان قرار دارد. پس از ترکیه، یمن با 20 درصد کاهش در جایگاه 93 و ازبکستان با 19 درصد کاهش در جایگاه 74 قرار گرفته‌اند.

بیشترین افزایش :

کشور قبرس با افزایش 39 درصدی ارزش برند خود مواجه بوده است. پس از قبرس، برند کشور کنگو 38 درصد و برند کشورهای مصر و کنیا در حدود 37 درصد افزایش داشته‌اند.

برند ایرانی

1397-08-06

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *