به زودی می‌توانید یک نمایشگر پوشیدنی اولد را شبیه یک لباس به تن کنید

نمایشگر پوشیدنی اولد

به زودی می‌توانید یک نمایشگر پوشیدنی اولد را شبیه یک لباس به تن کنید

محققان و دانشمندان فعال در کره جنوبی، به تازگی یک نمایشگر پوشیدنی اولد را توسعه داده‌اند که می‌توانید آن را شبیه یک لباس بپوشید و بدون مشکل استفاده کنید. این تکنولوژی جدید توسط یک تیم تحقیقات از KAIST (یک دانشگاه کره‌ای) هفته گذشته معرفی شده و تولید مواد مورد نیاز آن‌ها نیز بر عهده شرکت Kolon Glotech بوده است.

نمایشگر منعطف اولد پیش از این توسط شرکت‌هایی نظیر ال جی توسعه یافته است، اما آن‌ها از لحاظ پایداری محدود هستند. نمایشگرهای اولد به راحتی پاره می‌شوند و همواره به عنوان یک بافت ناخالص شناخته می‌شوند که تمایل دارند در هنگام حرارت دیدن افزایش سایز پیدا کنند؛ به همین خاطر اطمینان حاصل شدن از یکسان ماندن آنها پس از داغی کمی دشوار است.

پیدا شدن راهی جدید برای استفاده از یک نمایشگر پوشیدنی به معنای واقعی

محققان KAIST و شرکت کولون گلوتک برای جلوگیری از این امر و افزایش دوام این صفحات، راه جدیدی را پیدا کرده‌اند؛ همانطور که می‌بینید این نمایشگر پوشیدنی به یک متریال شیشه مانند وصل شده است و انعطاف پذیری خودش را همانند یک پارچه حفظ کرده است.

نمایشگر پوشیدنی اولد

به گفته‌ی پروفسور چوی کیونگ چول (Choi Kyung chul)، رهبر تیم KAIST:

نمایشگرهای بافته‌ای اولد، انعطاف بیشتری را نسبت به پلاستیکی دارند و انتظار می‌رود در نتیجه به محقق شدن پروژه نمایشگر پوشیدنی کمک شایانی کند.

در نمایشگرهای اولد که از طریق این فرایند تولید می‌شوند، طول عمری بیش از 1000 ساعت در دسترس کاربران قرار خواهد داشت که میزان در حالت بیکار بودن و عدم استفاده به 3500 ساعت نیز می‌رسد. در حال حاضر این صفحات، در مقایسه با پنل تلویزیون های اولد که طول عمر آن‌ها اغلب به بیش از 60 هزار الی 70 هزار ساعت نیز می‌رسد، این صفحات فاصله زیادی داشته که همین قضیه نیز آن‌ها را با مرحله تجاری سازی فاصله داده است.

انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک و با پیشبرد این تکنولوژی بتوانیم از نمایشگرهایی به معنای واقعی پوشیدنی، همانند لباس‌ها به تن کنیم و از آن‌ها لذت ببریم.

1395-09-12

دیدگاهتان را بنویسید