به نظر شما گوشی جدید نوکیا 8 می‌تواند نوکیا را به دوران طلایی‌اش بازگرداند؟ (نظرسنجی)

آیا گوشی جدید نوکیا 8 می‌تواند نوکیا را به دوران طلایی‌اش بازگرداند؟ (نظرسنجی)

به نظر شما گوشی جدید نوکیا 8 می‌تواند نوکیا را به دوران طلایی‌اش بازگرداند؟ (نظرسنجی)

گوشی جدید نوکیا 8 (Nokia 8) با هدف بازگرداندن نوکیا به روزهای اوج خود معرفی شده است. به نظر شما نوکیا 8 در این ماموریت مهم و سخت موفق خواهد بود؟

کمپانی فنلاندی اچ ام دی گلوبال (HMD Global) با رونمایی از گوشی جدید نوکیا 8 علاوه بر اینکه یک نوکیای دیگر با تمرکز بر کیفیت دوربین ساخته، گوشی رده‌بالایی را نیز با سیستم عامل اندروید خالص طراحی و تولید کرده است.

نوکیا 8 برخی مشخصات پرچمداران این روزهای دنیای موبایل را داشته و در برخی جهات، ناامیدکننده ظاهر شده است. دردانه جدید نوکیا بر خلاف گوگل پیکسل و وان پلاس 5، دارای شیار کارت حافظه microSD بوده، برعکس گلکسی اس 8، اچ تی سی یو 11 و اکسپریا ایکس زد پریمیوم به دوربین دوگانه مجهز است، بر خلاف آیفون 7 و اچ تی سی یو 11، جک 3.5 میلیمتری صدا دارد و صفحه نمایش آن برعکس پرچمدار وان پلاس، QHD است. در واقع می‌توان گوشی جدید نوکیا را از این منظر، محصولی «خوب» عنوان کرد.

آیا گوشی جدید نوکیا 8 می‌تواند نوکیا را به دوران طلایی‌اش بازگرداند؟ (نظرسنجی)

اما این محصول خوب، کمبودهایی نیز دارد؛ صفحه نمایشی با حاشیه‌های نسبتا زیاد و بدون قابلیت HDR، بدنه‌ای آسیب‌پذیر در برابر نفوذ آب و عدم وجود اسپیکرهای استریو را می‌توان از بزرگترین معایب نوکیا 8 دانست. شاید این موارد در نظر بسیاری از کاربران عیب‌های بزرگ و مهمی نباشد، اما قطعا نظر حرفه‌ای‌ترها را نسبت به بهترین گوشی نوکیا در سال 2017 تغییر خواهد داد.

تا کمتر از یک ماه دیگر، اصلی‌ترین رقبای نوکیا 8 وارد گود رقابت خواهند شد؛ محصولاتی همچون گلکسی نوت 8، آیفون 8، ال جی وی 30، هواوی میت 10، اکسپریا ایکس زد 1 و گوگل پیکسل 2 گوشی هایی هستند که کار پرچمدار نوکیا را سخت‌تر از پیش خواهند کرد. اگرچه نوکیا 8 با قیمت 700 یورو، از همه آنها ارزان‌تر است اما قطعا ارزان‌تر از پرچمداران نیمه اول سال نخواهد بود.

اما آیا به نظر شما، گوشی جدید نوکیا 8 می‌تواند برند نوکیا را به روزهای طلایی‌اش بازگرداند؟ آیا قابلیت‌هایی نظیر Bothie و livestreaming خواهد توانست کاربران و طرفداران قدیمی‌تر را به خرید نوکیا 8 متقاعد کند؟ یا شاید هم فکر می‌کنید HMD اشتباهی استراتژیک مرتکب شده است؟

ضمن شرکت در نظرسنجی زیر، دیدگاه خود را در این خصوص با ما و دیگر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

1396-05-31

دیدگاهتان را بنویسید