بیش از 75 درصد گوشی های گوگل پیکسل به اندروید 9 مجهز شده‌اند

گوشی های گوگل پیکسل

بیش از 75 درصد گوشی های گوگل پیکسل به اندروید 9 مجهز شده‌اند

گوگل ادعا می‌کند بیش از 75 درصد گوشی های گوگل پیکسل آپدیت اندروید 9 پای را دریافت و نصب کرده‌اند. این می‌تواند پاسخی به نرخ پذیرش 50 درصدی آی او اس 12 اپل باشد.

اندروید 9 پای با وجود اینکه 28 سپتامبر معرفی شد، اما تا به حال تنها آمار نصب 0.1 درصدی را به نام خود ثبت کرده است. با این حال، به نقل از یکی از مدیران بخش سخت افزاری گوگل، آقای ریک اوسترلو، زمانی که به گوشی های گوگل پیکسل می‌آییم داستان متفاوت است.

اوسترلو در پاسخ به این خبر که آی او اس 12 توانسته در کمتر از 1 ماه بر روی 50 درصد تمامی آیفون ها و آیپدهای فعال اپل نصب شود، عنوان کرده است که اندروید 9 پای نیز ب روی بیش از 75 درصد گوشی های اندرویدی فعال سری پیکسل نصب شده است. این بدان معناست که کاربران دیوایس‌های آی او اسی و گوشی های گوگل پیکسل تقریبا با آمار تقریبا مشترکی موفق به دریافت آپدیت اندروید پای شده‌اند. گرچه آی او اس 12 در کمتر از یک ماه به 50 درصد رسید، تعدادی از کاربران در ماه دوم عرضه گوشی خود را آپگرید کردند و این بدان معناست که در مدت زمان مشابه یعنی در اواسط ماه نوامبر، تعداد دیوایس‌های دریافت کننده به بیش از 75 درصد خواهد رسید.

تعداد کل گوشی های گوگل پیکسل

به نقل از گزارشی که از سوی IDC در اوایل سال 2018 منتشر شد، گوگل 1.95 میلیون دستگاه گوشی پیکسل را در سال 2016 به فروش رسانده است و به دنبال آن 3.9 میلیون دیوایس دیگر را نیز در سال 2017 روانه‌ی بازار کرده است. مجموع آن‌ها 5.85 میلیون دیوایس می‌شود. به این‌ها باید گوشی های گوگل پیکسل فروخته شده در سال 2018 را نیز اضافه کنیم.

بدیهی است، برخی از افراد تا بدین لحظه گوشی خود را آپدیت نکرده‌اند، پس تعداد دیوایس‌های پیکسل فعال نمی‌تواند با تعداد گوشی های فروخته شده یکسان باشد. با این حال اگر ادعای اوسترلو مبنی بر ارتقا 75 درصدی گوشی های گوگل پیکسل به اندروید 9 درست باشد، گوگل هم اکنون باید خودش را آماده‌ی انتشار آمار و ارقام دقیق توزیع اندروید کند. احتمالا این آمار قدرتمند خواهد بود، چرا که علاوه بر گوشی های گوگل پیکسل ، دیوایس‌های وان پلاس 6، نوکیا 7 پلاس و سونی اکسپریا ایکس زد 2 نیز این به‌روزرسانی اندرویدی را دریافت کرده‌اند. علاوه بر این، فروش گوشی اکسپریا ایکس زد 3 مجهز به اندروید 9 نیز اخیرا آغاز شده است.

1397-07-23

دیدگاهتان را بنویسید