تأیید شد: اچ تی سی سازنده گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال است

سازنده گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال

تأیید شد: اچ تی سی سازنده گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال است

شب گذشته شاهد رونمایی اسمارت فون‌های جدیدی از سوی گوگل بودیم که قرار است از این پس جایگزین محصولات سری نکسوس خواهند بود. در کنفرانسی که دیشب برگزار شد، گوگل اصرار داشت تا بگوید که خود مسئول ساخت و طراحی گوشی‌های جدیدش بوده و هیچ نامی از کمپانی تایوانی اچ تی سی به میان نیاورد. اما حالا مدیر ارشد بخش ارتباطات آنلاین جهانی این شرکت، آقای جف گوردون (Jeff Gordon)، از طریق ایمیلی به سایت فون آرنا رسما اعلام کرده که سازنده گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال ، اچ تی سی بوده است.

سازنده گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال مشخص شد: اچ تی سی مسئول ساخت محصولات جدید گوگل بوده

البته برای اولین بار نیست که کمپانی اچ تی سی مسئولیت ساخت یکی از گوشی های هوشمند با برند گوگل را به عهده گرفته و در سال 2010 هم نکسوس 1 (Nexus One) توسط این کمپانی ساخته شده بود. هر چند، لوگوی شرکت اچ تی سی در بخش پشتی نکسوس 1 دیده می‌شد، اما در هیچ جای گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال نامی از این شرکت دیده نمی‌شود. دلیل این موضوع نیز چیزی نیست جز مسئولیت بسیار بالایی که گوگل در ساخت آنها داشته است.

باید اشاره کنیم که گوگل برای تولید گوشی های هوشمند نیازی به راه‌اندازی کارخانه و خط تولید سخت افزاری نداشته و می‌تواند از منابع دیگر شرکت‌ها استفاده کند. در واقع اچ تی سی برای گوگل، حکم فاکسکان برای اپل را دارد (احتمالا می‌دانید که گوشی های هوشمند اپل توسط فاکسکان تولید می‌شوند). گوگل و اپل مسئولیت طراحی و خلق دستگاه را دارند، در صورتی که اچ تی سی و فاکسکان تنها آنها را در کارخانه تولید می‌کنند.

هر چند حالا که مشخص شده سازنده گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال ، شرکت اچ تی سی است، هیچ چیزی تغییر نمی‌کند، اما شاید دانستن شرکتی که مسئولیت ساخت این گوشی های هوشمند را قبول کرده، برای بسیاری از افراد اهمیت داشته باشد.

1395-07-14

دیدگاهتان را بنویسید