تاریخ رونمایی از چیپست اسنپدراگون 845 مشخص شد؛ قدرتمندترین تراشه کوالکام

تاریخ رونمایی از چیپست اسنپدراگون 845 مشخص شد؛ قدرتمندترین تراشه کوالکام

چیپست اسنپدراگون 845 پرچمدار تراشه‌های موبایل سال آتی است. تراشه اسنپدراگون 845 در قدرتمندترین پرچمداران 2018 به کار خواهد رفت و اخیرا اطلاعات جدیدی از آن به دست آورده‌ایم.

طبق عکسی که از یک دعوت‌نامه در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر شده است، کوالکام چیپست اسنپدراگون 845 را در روز چهارم دسامبر (سیزدهم آذر) در هاوایی آمریکا رونمایی خواهد کرد. در حال حاضر بخش زیادی از مشخصات فنی این تراشه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، با این حال اطلاعاتی تقریبا کافی درباره آن به دست آورده‌ایم.

به عنوان نمونه انتظار داریم چیپست اسنپدراگون 845 دارای چهار هسته Cortex-A75 و چهار هسته Cortex-A53 باشد که سبب می‌شود عملکرد آن در مقایسه با اسنپدراگون 835 تا 25 درصد بهبود پیدا کند. بر اساس اخبار جدید، این یک تراشه 10 نانومتری است که شدیدا سبب کاهش مصرف انرژی آن می‌شود. اگر شایعه استفاده از تکنولوژی LPP سامسونگ در چیپست اسنپدراگون 845 نیز حقیقت داشته باشد، عملکرد آن در مقایسه با اسنپدراگون 835 افزایش بیشتری داشته و مصرف انرژی نیز کاهش بیشتری پیدا خواهد کرد. در برخی اخبار حتی تا 70 درصد بهبود عملکرد در مقایسه با نسل پیشین نیز شنیده می‌شود که اختلاف فاحشی است.

چیپست اسنپدراگون 845

یکی دیگر از شایعات مربوط به چیپست اسنپدراگون 845 که احتمال ضعیفی دارد، استفاده از مودم 5G با پشتیبانی از LTE Cat. 18 است. به این ترتیب دست پیدا کردن به سرعت‌ 1.2 گیگابایت در ثانیه همانند آب خوردن خواهد بود! البته نباید لزوم پشتیبانی اپراتورها از این تکنولوژی را فراموش کنیم. در هر صورت استفاده از تکنولوژی LTE Gigabit در این تراشه محمل‌تر به نظر می‌رسد.

چیپست اسنپدراگون 845

اولین سری چیپست اسنپدراگون 845 سهم سامسونگ می‌شود

طبق اخباری که حدود یک ماه قبل منتشر شد، سامسونگ باز هم نخستین سری چیپست اسنپدراگون 845 را برای به کار بردن در گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس در اختیار خواهد گرفت. این روال را در سال 2017 و برای تراشه اسنپدراگون 835 شاهد بودیم؛ سامسونگ در ابتدا تمامی موجودی این تراشه را برای به کار بردن در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس در اختیار گرفت. این اتفاق برای سایر گوشی‌سازان خبر بدی به شمار می‌رود. اگر تصویر مربوط به این دعوت‌نامه صحت داشته باشد، چیپست اسنپدراگون 845 تا یک ماه دیگر معرفی خواهد شد.

1396-08-09

دیدگاهتان را بنویسید