تبلت غول پیکر مجهز به نمایشگر E-Paper سونی رسما معرفی شد

تبلت مجهز به نمایشگر E-Paper سونی

تبلت غول پیکر مجهز به نمایشگر E-Paper سونی رسما معرفی شد

سونی از تبلت 13.3 اینچی DPT-RP1 مجهز به نمایشگر E-Paper رونمایی کرد. این تبلت از رزولوشن 1650×2200 پیکسل برخوردار بوده و با قیمت 700 دلار مناسب استفاده کاربران حرفه‌ای کار با اسناد الکترونیکی است.

یکی از مزایای تکنولوژی کاغذ و قلم الکترونیکی (E-Paper / E-Ink) در مقایسه با نمایشگرهای معمولی این است که انرژی کمتری را مصرف می‌کنند. آن‌ها همچنین چهره‌ای شبیه به کاغذ واقعی دارند و وقتی بر روی آن چیزی را می‌نویسید به شما احساس نوشتن بر روی یک کاغذ دست می‌دهد. آن‌ها حتی در بعضی از موارد استفاده نظیر خواندن کتاب های الکترونیکی حتی از نمایشگرهای OLED و LCD نیز عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند.

متاسفانه تا پیش از این نمایشگر E-Paper محدود به محصولات کتابخوانی نظیر کیندل آمازون می‌شد، اما شرکت سونی با رونمایی از یک تبلت جدید مجهز به نمایشگر E-Paper به نام DPT-RP1 امیدوار است که این رویه را برای همیشه تغییر دهد. البته این نخستین تلاش غول ژاپنی در این زمینه نیست و آن‌ها پیشتر چنین تبلتی به نام DPT-S1 را نیز عرضه کرده‌اند.

تبلت مجهز به نمایشگر E-Paper سونی

مشخصات فنی تبلت مجهز به نمایشگر E-Paper سونی

این تبلت بسیار بزرگ و غول پیکر است و از یک نمایشگر 13.3 اینچی بهره می‌برد. رزولوشن آن نیز از 1200×1600 پیکسل در نسل پیشین نیز به 1650×2200 پیکسل ارتقا یافته تا جزئیات به مراتب بیشتری بر روی آن قابل مشاهده باشند. البته نباید شما توقع زیادی از این تبلت داشته باشید تا بتواند مناسب استفاده در اموری همچون وبگردی یا مشاهده فیلم‌های سینمایی باشد، اما اگر به دنبال محصولی خوب و جذاب برای کار با اسناد نظیر ویرایش اسناد ورد و فایل های PDF هستید، بدون شک این تبلت همراه با یک قلم دیجیتالی می‌تواند انتخاب جذابی پیش روی شما باشد.

البته تبلت مجهز به نمایشگر E-Paper شرکت سونی چندان هم ارزان قیمت نیست. این تبلت با قیمت 700 دلار عرضه خواهد شد، بنابراین ما آن را تنها به کاربران حرفه‌ای نظیر وکلا، محققان و تمامی افرادی که به دنبال حذف کاغذ از کسب و کار خود و گرویدن به سمت استفاده از کاغذهای الکترونیکی هستند پیشنهاد می‌دهیم. در حال حاضر این تبلت تنها در کشور ژاپن به فروش می‌رسد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور آن در سایر بازارهای جهانی باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به بخش مختص این تبلت در سایت سونی مراجعه کنید.

1396-01-22

دیدگاهتان را بنویسید