تجهیزات وای فای ایران در عراق توسط مراکز امنیتی این کشور توقیف شد

تجهیزات وای فای ایران در عراق

تجهیزات وای فای ایران در عراق توسط مراکز امنیتی این کشور توقیف شد

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توقیف تجهیزات وای فای ایران در عراق توسط مراکز امنیتی این کشور و عدم همکاری برای ارائه اینترنت به زائران کربلا خبر داد.

این روزها راهپیمای بزرگ اربعین در حال برگزاری است و ایرانی‌های زیادی با پای پیاده به سمت کربلا در حال حرکت هستند. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از همان ابتدا، وعده‌هایی در مورد ارائه اینترنت وای فای به زائران در مرز ایران و عراق و حتی خاک این کشور و مسیر نجف به کربلا داده بود و استقبال خوبی نیز از این موضوع شد. با این حال، مشکلاتی در این رابطه به وجود آمد و شایعاتی در مورد خلف وعده وزارت ارتباطات در تامین وای فای مسیر نجف به کربلا شنیده شد.

توضیح وزیر ارتباطات در مورد توقیف تجهیزات وای فای ایران در عراق

امروز آذری جهرمی با انتشار یک پست اینستاگرامی، توضیحاتی را در این باره ارائه کرد و از عدم صدور مجوزهای لازم برای تجهیزات وای فای ایران در عراق و توقیف این تجهیزات خبر داد:

برای برقراری سرویس وای فای در مسیر نجف به کربلا تلاش زیادی صورت گرفت اما متاسفانه هیئت اتصالات عراق علی‌رغم تعهدات وزارت ارتباطات عراق در این موضوع، مجوز لازم را صادر نکرد. با وجود پیگیری‌های وزیر محترم کشور و بنده و سفیر ایران در عراق، تجهیزات وای فای ایران در عراق توسط مراکز امنیتی این کشور توقیف شد. این موضوع در روزهای گذشته اطلاع‌رسانی شد اما برخی مراکز خبری امروز از خلف وعده وزارت ارتباطات در تامین وای فای مسیر نجف به کربلا خبر دادند که به نظر می‌رسد اطلاعی از اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در کنفرانس خبری نمایشگاه مطبوعات، بخش‌های مختلف خبری سیما و نیز مصاحبه مفصل با رادیو اربعین نداشتند.

وزارت ارتباطات و اپراتورهای ایرانی حداکثر تلاش خود در خدمت‌رسانی به زائران را از ماه‌های قبل در دستور کار داشته‌اند و تسهیلات گوناگونی را فراهم دیده‌اند. همزمان اعتقاد داریم رعایت مقررات و قوانین کشور میزبان بر ما لازم است. برای زوار این گردهمایی بزرگ آرزوی زیارتی مقبول و سفری پربرکت در کمال صحت و سلامتی دارد.

در همین حال، اسماعیل رادکانی، معاون شرکت ارتباطات زیرساخت و رئیس کمیته هماهنگی ارتباطات اربعین در خصوص آخرین وضعیت استفاده زائران کربلا از اینترنت عنوان کرد که به دلیل استقبال خوب زوار از سرویس دیتا، ظرفیت کانال‌های دیتای اپراتورها افزایش پیدا کرده و نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. علاوه بر آن، اپراتورها تعرفه دیتای رومینگ را نیز کاهش داده‌اند.

1396-08-14

دیدگاهتان را بنویسید