تراشه های Atom E3900 ؛ توانایی مشاهده و درک محیط در کنار حافظه و قدرت بیشتر

تراشه های Atom E3900

تراشه های Atom E3900 ؛ توانایی مشاهده و درک محیط در کنار حافظه و قدرت بیشتر

شرکت معظم اینتل، تراشه‌های جدیدی را معرفی کرد که از قابلیت‌های بسیار جالبی برخوردار هستند. تراشه های Atom E3900 اولین نسل از این تراشه‌ها هستند که علاوه بر حافظه و قدرت بیشتر نسبت به نسل قبلی، می‌توانند محیط اطراف خود را درک کنند.

تراشه های Atom E3900 از قابلیت کنترل و نظارت محیط برخوردار هستند و زمان بندی عملکردی بهتری هم دارند. این تراشه‌ها را می‌توان در دستگاه‌های کنترل، نظارت و تولید استفاده کرد. اینتل در تلاش است تا نمونه‌های پیشرفته‌تری از این تراشه را با نام A3900 تولید کند.

با نصب تراشه‌ های Atom E3900 در دستگاه‌ها و ماشین‌ها، دقت و درک آنها از وظایفشان بیشتر می‌شود. به عنوان مثال می‌توان با استفاده از این تراشه‌ها، دستگاه‌هایی ساخت که توانایی درک عدم مونتاژ یک کالا در خط تولید را داشته باشند تا بدین‌وسیله به افراد برای کنار گذاشتن قطعات معیوب هشدار دهند.

همین‌طور نصب این تراشه‌ها در دوربین‌هایی درون خودرو می‌تواند به کنترل رفتار راننده کمک کند و در شرایط خطرناک به وی هشدار دهد. برای مثال اگر راننده متوجه حضور عابر پیاده نشد، این تراشه هشدار لازم را در این خصوص به راننده می‌دهد و خودرو را متوقف می‌کند.

تراشه های Atom E3900 از توان پردازشی و گرافیکی بیشتری نسبت به نسل قبلی برخوردار است

نسل جدید تراشه های اینتل تا 1.7 برابر نسل قبلی توان پردازش و محاسبه دارد و همچنین از حافظه‌ی سریع‌تر، پهنای باند بیشتر و گرافیک قدرتمندتری برخوردار است. در بخش عملکرد گرافیکی نیز تراشه های Atom E3900 به اندازه‌ی 2.9 برابر نمونه‌های پیشین قدرت دارد و قادر است تصاویر فوق دقیق را به سرعت پردازش کرده و به نمایش درآورد.

این تراشه ویدیوهایی با کیفیت 1080p را از 15 دوربین دریافت کرده و آنها را به صورت همزمان از طریق یک نمایشگر بزرگ با سرعت 30 فریم در ثانیه نشان می‌دهد. چنین قدرت پردازشی تا کنون در هیچ تراشه‌ای مشاهده نشده است. قیمت و زمان عرضه‌ی این پردازنده‌ها هنوز مشخص نشده و در آینده‌ی نزدیک اطلاعات بیشتری از سوی شرکت اینتل منتشر خواهد شد.

1395-08-06

دیدگاهتان را بنویسید