ترتل روور ؛ مریخ‌ نورد شخصی برای استفاده روی زمین!

ترتل روور

ترتل روور ؛ مریخ‌ نورد شخصی برای استفاده روی زمین!

اگر تا به حال به داشتن یک مریخ نورد علاقه داشته‌اید، ترتل روور (Turtle Rover) شبیه‌ترین وسیله‌ به مریخ نورد است که می‌توانید تهیه کنید. ترتل روور توسط تیمی از دانشگاه برسلاو لهستان که مریخ نوردهای واقعی را طراحی می‌کنند، ساخته شده و البته بیشتر زمین نورد است تا مریخ نورد!

ترتل روور

ترتل (به معنی لاک‌پشت) روور دارای یک بدنه آلومینیومی ضد آب، دوربین HD رو به جلو، میکرو کنترلر رزبری پای و چهار چرخ با تعلیق جداگانه است که هر کدام برای چرخش موتور هاب جداگانه خود را دارند. همچنین این وسیله دارای یک بازوی گیره‌ای رباتیک در قسمت فوقانی است و طراحی اوپن سورس آن امکان اضافه کردن تجهیزات دیگر (مانند چراغ‌قوه و دوربین‌های GoPros) را نیز فراهم می‌کند.

ترتل روور

هرچند که این وسیله به پرسرعتی ماشین‌های مسابقه‌ای رادیو کنترل نیست، اما عمر باطری آن به ادعای سازندگان 4 ساعت است و باتری لیتیوم=یونی آن در 2 ساعت شارژ می‌شود.

ترتل روور

ترتل روور را می‌توان با استفاده از یک نرم افزار از طریق گوشی هوشمند یا تبلت و از طریق وای-فای تا فاصله 200 متری کنترل کرد. این نرم افزار نه تنها امکان مشاهده تصاویر از طرق دوربین و هدایت آن‌ را فراهم می‌کند، بلکه اجازه ثبت ویدیو و عکس و همچنین کنترل تجهیزات آن مانند بازوی رباتیکش را به کاربر می‌دهد.

ترتل روور

این وسیله جمع و جور است اما خیلی کوچک نیست. وزن آن حدود 8 کیلوگرم است و می‌تواند تا 5 کیلوگرم وزن اضافه را نیز بر روی جایگاه بالایی خود حمل کند.

اگر قصد خرید یکی از این وسایل را دارید، باید مبلغ 1826 دلار به عنوان پیش پرداخت بپردازید. در صورتی که این وسیله به تولید برسد، در ماه ژوئن سال آینده در دسترس خواهد بود و قیمتی در حدود 2357 دلار خواهد داشت.

1396-06-06

دیدگاهتان را بنویسید