ترسناک‌ترین بازی‌های کل تاریخ برای کامپیوتر

پلازامگ: کاربران سبک وحشت همواره در جستجوی ترسناک‌ترین بازی هستند. در این مطلب سعی کرده ایم تا برخی از بهترین انواع بازی ترسناک را به شما معرفی کنیم.بازی‌های ترسناک فرصتی سرگرم‌کننده هستند و به شما این امکان را می‌دهند تا چیز‌هایی را تجربه کنید که در دنیای امن واقعی اصلا دوست ندارید با آن‌ها مواجه شوید.

ترسناک‌ترین بازی‌های کل تاریخ برای کامپیوتر

یک بازی ترسناک حسابی شما را به وحشت می‌اندازد، اما شاید آن لحظه‌ای که از دست موجودات ترسناک فرار می‌کنید، باعث شود که احساس رهایی کنید و از بازی لذت ببرید و شاید هم کمی عرق شما را در بیاورد! در این مقاله سعی کرده‌ایم تا فهرستی از ترسناک‌ترین بازی‌های کل تاریخ را برای شما آماده کنیم، فهرستی که شامل بازی‌های قدیمی در گذشته تا بازی‌های امروزی می‌شود.

البته پیش از خواندن ادامه مطلب به شما هشدار می‌دهیم که اگر ناراحتی قلبی دارید و یا ممکن است شب‌ها کابوس ببینید، از خواندن این مطلب و همین طور بازی با این ترسناک‌ترین بازی‌های دنیا خودداری کنید!

بازی ترسناک Resident Evil ۷

ترسناک‌ترین بازی‌های کل تاریخ برای کامپیوتر

این فهرست را باید با یکی از آثار مخترع سبک ترسناک یعنی استاد «شینجی میکامی» آغاز کرد. این اسطوره بازی‌ساز ژاپنی، کارگردان و طراح بزرگ‌ترین بازی‌های کپ‌کام مانند رزیدنت اویل در دهه ۱۹۹۰ میلادی بوده است. شروع زنجیره ورود به دنیای آمبرلا با ساخت بازی رزیدنت اویل در سبک ترسناک بود که تا به امروز این دنیای پیچیده درحال گسترش یافتن بوده است. رزیدنت اویل ۷ از جدیدترین عناوین این سری‌ست که داستان آن درمورد شخصی است به نام Ethan که به دنبال همسر گمشده خود می‌گردد و رد او را تا خانه‌ای متروکه دنبال کرده که متعلق به خانواده‌ای روانی به نام Baker است. انجام این بازی از طریق «واقعیت مجازی» نیز امکان‌پذیر است. این بازی در سال ۲۰۱۷ برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ و در سال ۲۰۱۸ برای کنسول نینتندو سوویچ منتشر شد.


بازی ترسناک Shadows of the Damned

پلتفرم: پلی استیشن ۳ – ایکس باکس ۳۶۰

بازی Shadows of the Damned که به نوعی همکاری میان شینجی میکامی، خالق Resident Evil ۴ و Suda ۵۱ به شمار می‌رود، همچون بازی Resident Evil ۴ است و همواره کاربران به مقایسه میان این دو پرداخته‌اند.

این بازی نوعی گیم اکشن به حساب می‌آید و برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ طراحی شده است. در نتیجه، آن دسته از کاربران PS۳ و یا ایکس باکس ۳۶۰ که به دنبال ترسناک‌ترین بازی‌های دنیا می‌گردند، این بازی را می‌توانند انتخاب کنند.


بازی وحشتناک Manhunt

پلتفرم: پلی استیشن ۴ – پلی استیشن ۲ – ایکس باکس – ویندوز

Manhunt نوعی بازی ترسناک طراحی شده توسط Rockstar North و منتشر شده توسط راک استار گیمز است که اولین نسخه از آن در سال ۲۰۰۳ عرضه شد. این بازی برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۲، مایکروسافت ویندوز، ایکس باکس و … ارائه شده است.

بازیکنان در این بازی باید سعی کنند که با استفاده از سلاح گرم دشمنان خود را از پای درآورند و یا از پشت به آن‌ها نزدیک شده و از فاصله‌ای نزدیک آن‌ها را بکشند. در نهایت، اینکه، آن دسته از کاربرانی که در جستجوی فهرستی از ترسناک‌ترین بازی‌های تاریخ هستند، این مورد یکی از موارد فهرست مورد نظرشان است.


بازی ترسناک Amnesia: The Dark Descent

پلتفرم: پلی استیشن ۴ – ایکس باکس وان – نینتندو سوئیچ – ویندوز – لینوکس

ترسناک‌ترین بازی‌های کل تاریخ برای کامپیوتر

کابوس‌های شبانه اصلا شبیه به ترسناک‌ترین بازی‌های دنیا نیستند، چرا که از هیچ قانون خاصی پیروی نمی‌کنند. اما بازی Amnesia: The Dark Descent کاملا شبیه به یک کابوس است. این یک نوع بازی ترسناک است که در آن هیولا‌ها به هر طریقی ممکن است شما را بگیرند و دزدکی راه رفتن و پنهان شدن، تنها چاره شما به نظر می‌رسد. در واقع نگاه کردن به این هیولا‌ها آن قدر ترسناک است که شما را حسابی به وحشت می‌اندازد.

هنگامی که هیولا‌های بازی به سراغ شما می‌آیند، باید به صورت چمباتمه درون یک توپ قرار بگیرید و چشمان خود را ببندید و با استفاده از علائم صوتی متوجه شوید که چه زمانی از آنجا رفته‌اند. بازی‌های کمی همچون Amnesia: The Dark Descent تا این حد مرعوب‌کننده هستند. در واقع در این بازی قانون طلایی ترس مورد استفاده قرار گرفته: ترس از چیز‌های ناشناخته که ترسناک‌ترین نوع آن است.

این بازی در سال ۲۰۱۰ برای مایکروسافت ویندوز، سیستم‌عامل مک و لینوکس، در سال ۲۰۱۶ برای پلی استیشن ۴ و در سال ۲۰۱۸ برای ایکس باکس وان ارائه گردید.

یک مدل بازی دیگر نیز با عنوان Amnesia: A Machine for Pigs وجود دارد که از نظر روانشناختی بسیار درگیرکننده است. در اینجا نیز شخصیت اصلی بازی باید جان خود را در برابر هیولا‌ها نجات دهد.

در این بازی شما هیچ اسلحه‌ای ندارید. وقتی موجودات عجیب و غریب در بازی Amnesia به سمت شما هجوم می‌آورند، یا باید قایم شوید و یا فرار کنید. اگر از فانوس خود برای دیدن در تاریکی استفاده کنید، هیولا‌ها نیز راحت‌تر شما را پیدا خواهند کرد. اگر نور فانوس را خاموش کنید، بهتر می‌توانید قایم شوید؛ اما کاراکتر شما در بازی به آرامی از ترس دیوانه می‌شود! بازی Amnesia در سبک «ترس از چیز‌های ناشناخته» است.

داستان بازی از آنجایی شروع می‌شود که شخصیت اصلی در قلعه‌ای گیر افتاده و حافظه خود را به کلی از دست داده است. او همراه خود تنها یک یادداشت از طرف خودش دارد که به او می‌گوید «باید صاحب این خانه را پیدا کنی و او را بکشی». صفحه بارگذاری بازی به شما پیشنهاد می‌کند که برق‌ها را خاموش کرده و با هدفون به انجام آن بپردازید که به طور قطع ترسناک‌ترین روش برای انجام بازی است! گرافیک بازی ممکن است کمی قدیمی به نظر بیاید، اما اتمسفر بازی منحصربه‌فرد است. این بازی در سال ۲۰۱۰ در سبک ترس منتشر شد و برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نینتندو سوویچ، ایکس باکس وان و پلی استیشن در دسترس قرار گرفت.


بازی هولناک Dead Space ۲

Dead Space ۲ یکی از بازی‌های محبوب در سبک اکشن ترسناک است که توسط استودیو Visceral Games ساخته و توسط کمپانی EA منتشر شده است. در این بازی شما کنترل «آیزاک کلارک» را از زاویه دوربین سوم‌شخص بر عهده دارید. آیزاک لباسی بر تن دارد که روی ستون فقرات آن با نواری آبی رنگ، میزان سلامتی او مشخص شده است.

در بازی معما‌های زیادی مثل هک کردن قرار داده شده که بازیکن باید با انجام دادن آن‌ها مراحل را طی کند. داستان بازی در یک ایستگاه فضایی رخ می‌دهد که در آن شخصیت اصلی داخل یک تیمارستان قرار دارد و حافظه خود را از دست داده است. موجودات فضایی و اجساد در ایستگاه فضایی، دشمنان اولیه شما هستند و باید تک و تنها با از بین بردن آنان، راه خود را برای خروج و پیدا کردن حقیقت باز کنید. این بازی در سال ۲۰۱۱ برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ منتشر شد که همواره از آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های سبک ترس یاد می‌شود.


بازی سبک ترسناک Observer

داستان افرادی از آینده که جامعه آن‌ها توسط تکنولوژی کامپیوتری تحت کنترل است، به موضوعی داغ در این چند سال تبدیل شده و سازندگان بازی Layers of Fear هم پا به این عرصه گذاشته‌اند. Observer درمورد آینده‌ای است که شرایط زندگی در آن سخت و طاقت‌فرساست و وابستگی انسان‌ها به تکنولوژی بسیار زیاد شده است.

ترسناک‌ترین بازی‌های کل تاریخ برای کامپیوتر

در داستان، افراد طبقه دوم جامعه، معتاد به تکنولوژی واقعیت مجازی شده‌اند و به دلیل قتل‌های فراوانی که از این طریق رخ داده، پلیس نیز دسترسی نفوذ به این دستگاه‌ها برای خواندن ذهن افراد را دارد. شما در نقش کارآگاهی هستید که برای یافتن پسر گمشده‌اش، دسترسی به خواندن حافظه افراد زنده و مرده را دارد. ترکیب جنایت راز‌آلود و سبک ترسناک باعث می‌شود که تنش در انسان افزایش پیدا کند؛ هیچ‌چیز ترسناک‌تر از این نیست که در دل تاریکی‌ای بروید که می‌دانید در آن موجودی منتظر حضور شماست. این بازی در سال ۲۰۱۷ برای رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ منتشر شد.


بازی ترسناک The Evil Within ۲

یکی دیگر از ساخته‌های آقای «میکامی» بازی «شیطان درون» است. این بازی نیز مانند سری رزیدنت اویل درمورد طمع انسان برای استفاده ماورایی از اجساد است با این تفاوت که افراد در فضایی مایع به نام STEM غوطه‌ور هستند و دیگر قرار نیست که تبدیل به زامبی بشوند. در اینجا کابوس هر شخص برای آن‌ها به نمایش در می‌آید؛ طوری که انگار در ذهن خود گیر افتاده‌اند. داستان آن شبیه به دنیای ماتریکس است؛ اما این بار هیچ قرصی وجود ندارد که شما را از این وضعیت خلاص کند.

ترسناک‌ترین بازی‌های کل تاریخ برای کامپیوتر

قسمت دوم این بازی در مورد کارآگاهی به نام Sebastian Castellanos است که سعی دارد وارد STEM شده تا از طریق آن دختر گمشده‌اش را که مورد آزمایش‌های کمپانی Mobius قرار گرفته پیدا کند. این دنباله، آزادی‌های بیشتری نسبت به قسمت اول خود دارد؛ بدین معنا که محیط‌های بیشتری برای جستجو و راه‌های متفاوتی برای انجام مراحل بازی وجود دارد. این بازی در سال ۲۰۱۷ برای رایانه‌های شخصی، کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ منتشر شد.


بازی سبک ترس Alien: Isolation

پلتفرم: پلی استیشن ۳ – پلی استیشن ۴ – ایکس باکس وان – ایکس باکس ۳۶۰ – نینتندو سوئیچ – ویندوز – لینوکس

Alien: Isolation یکی از بهترین بازی‌های سری Alien به شمار می‌رود که در آن باهوش‌ترین و ترسناک‌ترین دشمنان به تصویر کشیده می‌شوند. این عنوان که نوعی بازی ترسناک یا Survival Game به حساب می‌آید، در اصل توسط سگا منتشر شد و به صورت رسمی برای مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس وان طراحی شده است. در نتیجه آن دسته از کاربرانی که به دنبال بازی‌های ترسناک اول شخص هستند، می‌توانند این مورد را در انتخاب‌های خود قرار دهند.

داستان این بازی بر اساس اقتباسی از فیلم Alien شکل گرفته و ۱۵ سال بعد از رویداد‌های آن فیلم اتفاق می‌افتد و در مورد آماندا ریپلی، دختر الن ریپلی است که در مورد مفقود شدن مادرش (الن) تحقیق می‌کند.

Alien: Isolation بازی‌ای در سبک ترسناک است که توسط استودیو Creative Assembly ساخته و توسط کمپانی SEGA منتشر شد. داستان بازی برگرفته از فیلمی با همین نام است که در سال ۱۹۷۹ منتشر شد. Amanda Ripley دختر شخصیت اصلی داستان یعنی Ellen Ripley، به دنبال یافتن مادر گمشده‌اش است. جستجو‌های Ripley، او را به سمت ایستگاه فضایی کنترل از راه دوری به نام Sevestapol می‌برد که در راه‌رو‌های آن، موجودی آشنا وجود دارد که به دنبال شکار انسان‌هاست.

هوش بیگانه در این بازی، ماهیت خود را نشان می‌دهد؛ بدین شکل که فضایی‌ها، شکست‌ناپذیر هستند و هوش آن‌ها همواره در حال تکامل و یادگیری رفتار انسان‌ها است. مثلا اگر در بازی بیش از حد در کمد‌ها مخفی شوید، موجود فضایی برای پیدا کردن‌تان شروع به گشتن تمامی کمد‌ها می‌کند؛ اگر از ردیاب برای دوری کردن از محل موجود فضایی استفاده کنید، صدای بیب آن را می‌شنود و به شما نزدیک می‌شود؛ اگر شما را ببیند، به خاطر می‌سپارد که از کدام در وارد و از کدام یک خارج شدید. واقعا باید از سازندگان مریض این بازی تشکر کنیم! این بازی در سال ۲۰۱۴ برای رایانه‌های شخصی، کنسول‌های ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۳ و ۴ منتشر شد.


بازی سبک ترسناک Resident Evil ۲

بیست سال پس از انتشار نسخه اوریجینال بر روی کنسول پلی استیشن ۱، رزیدنت اویل ۲ با قدرتی بیشتر بازگشته است. بازی رزیدنت اویل ۲ ریمیک، عنوان اصلی را از پایه بازسازی کرد که با این کار توانست هم ریشه‌های خود را حفظ کند و هم آینده‌ای برای یکی از بهترین بازی‌های سبک ترس بسازد.

لیان و کلر قصد دارند که از شهر مملو از زامبی راکون سیتی فرار کنند که در این راه با هیولا‌ها و چالش‌های گوناگونی روبه‌رو می‌شوند. گیم‌پلی بدون نقص، معما‌های هوشمندانه و گرافیک زیبا، همگی در کنارهم این بازی را تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های سبک ترس کرده‌اند. این بازی در سال ۲۰۱۹ برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ منتشر شد. نسخه سوم این بازی با نام رزیدنت اویل ۳ ریمیک نیز در دست ساخت است که فروردین ماه منتشر خواهد شد. در این مقاله می‌توانید اطلاعات و تریلر منتشر شده از این بازی را مشاهده کنید.


بازی ترسناک Soma

بازی Soma پای خود را فراتر از چهارچوب گذاشته است. استودیو سازنده Amnesia: The Dark Descent، این بار به سبک علمی-تخیلی روی آورده و سعی دارد رابطه سیال بین ذهن و بدن انسان را مورد آزمایش قرار دهد. شما به عنوان شخصیت اصلی در یک مرکز تحقیقات خالی از سکنه بیدار می‌شوید و با روبات‌هایی مواجه می‌شوید که فکر می‌کنند انسان هستند. پس از مدتی مشخص می‌شود که درون این ربات‌ها ذهن انسان‌های واقعی کار گذاشته شده است؛ اما آنان کاملا از این قضیه ناآگاه هستند و نمی‌دانند که ذهن‌شان درون یک ربات بارگذاری شده و نمی‌دانند که چرا باید به انسان بودن خود شک کنند. داستان بازی کنجکاوی‌برانگیز، وحشت‌انگیز و بسیار اندوه‌آور است. به کسانی که به هوش مصنوعی علاقمندند، این بازی پیشنهاد می‌شود. بازی Soma در سال ۲۰۱۵ برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ منتشر شد.


بازی ترسناک The Last of Us

ترسناک‌ترین بازی‌های کل تاریخ برای کامپیوتر

در شبکه BBC مستندی درباره یک قارچ به نام Cordyceps پخش شد. در آن مستند نشان داده شد که نحوه عملکرد این قارچ بر روی مورچه‌ها بدین شکل است که روی مغز آن‌ها تاثیر می‌گذارد و به نوعی کنترل‌شان را بدست می‌گیرد. سپس قبل از اینکه جمجمه مورچه‌ها منفجر شود، آن‌ها را به درون آب هدایت می‌کند. این موضوع جالب، زمینه‌ساز ایده‌ای برای استودیو ناتی داگ شد که بازی The Last of Us را بسازد.

«آخرین ما» داستان مردی به نام «جوئل» است که سعی دارد از دختری به نام «الی» در محیط پساآخرالزمانی آمریکا مراقبت کند؛ جایی که قارچ Cordyceps، انسان‌ها را آلوده کرده است. منابع در این بازی بسیار کمیاب هستند؛ بدین معنا که برای پیدا کردن گلوله باید درون زباله‌ها را هم بگردید و با استفاده از نوار چسب و قیچی، چاقو بسازید تا جلوی حمله انسان‌های آلوده به قارچ را بگیرید. صحنه‌های ترسناک در بازی بی‌رحمانه و بی‌پروا هستند؛ اما با ظرافت خاصی در داستان بکار برده می‌شوند. «آخرین ما» یکی از بهترین داستان‌های چند سال اخیر در بین بازی‌ها را دارد و جزو بازی‌هایی‌ست که حتما باید آن را تجربه کنید. این بازی در سال ۲۰۱۳ برای کنسول پلی استیشن ۳ و در سال ۲۰۱۴ برای پلی استیشن ۴ با عنوان The Last of Us Remastered منتشر شد.


بازی وحشتناک Until Dawn

فیلم‌های ترسناکی که در آن نوجوانان به خاک و خون کشیده می‌شوند، در طول چند دهه گذشته همواره در بازار وجود داشته‌اند. اما بازی‌های ترسناک زیادی نبوده‌اند که چندان وارد قلمرو این سبک شوند و کاملا این موضوع را بشکافند. اما بازی Until Dawn که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، این جسارت را به خرج داده است.

ترسناک‌ترین بازی‌های کل تاریخ برای کامپیوتر

این بازی در مورد گروهی نوجوان پر شر و شور است که تعطیلات را می‌خواهند در یک کلبه کوهستانی و دورافتاده سپری کنند. اما در آنجا متوجه می‌شوند که موجوداتی ترسناک و مهیب قصد کشتن‌شان را دارند. این بازی مملو از سرگرمی نیست و اگر شما نتوانید با منطق درست شخصیت‌ها را در طول بازی حرکت دهید، همه شخصیت‌های آن کشته خواهند شد. این بازی در مسیر خود واقعا شما را به وحشت می‌اندازد و از جمله ترسناک‌ترین بازی‌های دنیا است.

در حالی که بسیاری از بازی‌های موجود تنها به خاطر فاکتور ترس در این فهرست هستند، اما بازی Until Dawn به دلایل دیگری نیز این عنوان را کسب کرده است. این بازی به شکلی مطمئن از سنت‌های بازی‌های ترسناک استفاده کرده و به همان فاکتور‌های همیشگی این نوع بازی‌ها به شکلی بی‌‎نظیر وفادار است.

این بازی سبک ترسناک در سال ۲۰۱۵ از سوی کمپانی سونی برای پلتفرم پلی استیشن ۴ ارائه گردید. در نهایت آنکه این بازی برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال ترسناک‌ترین بازی PS۴ هستند، بسیار مناسب است.


بازی ترسناک Metro Exodus

پلتفرم: پلی استیشن ۴ – ایکس باکس وان – ویندوز

Metro Exodus از جمله نمونه‌های ترسناک مربوط به اتفاقات آخرالزمانی است که در روسیه اتفاق می‌افتد و یک بازی درام با محوریت خانواده است، هرچند که سبک و سیاقی خشن دارد.

در این بازی قوانین مرسوم به چالش کشیده می‌شود. در مراحل اولیه بازی، به شما آموزش داده می‌شود تا نور را از بین ببرید و باعث سیطره یافتن تاریکی شوید. سپس در پناهگاه‌هایی پر از عنکبوت که زیر دریای خزر قرار گرفته، پناه بگیرید. این موجودات با پا‌های ترسناک خود در همه جا حضور دارند و شما به عنوان بازیکن این بازی، هیچ گاه نباید زره خود را کنار بگذارید.

بازی اول شخص و با سبک و سیاق تیراندازی Metro Exodus در سال ۲۰۱۹ توسط Deep Silver برای مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان ارائه شد. در نتیجه این بازی برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال ترسناک‌ترین بازی PS۴ می‌گردند و همچنین کسانی که در جستجوی بازی ترسناک Xbox هستند، قابل انتخاب است.


بازی ترسناک Little Nightmares

پلتفرم: پلی استیشن ۴ – ایکس باکس وان – نینتندو سوئیچ – ویندوز

در بازی Little Nightmares همه چیز شبیه به افسانه و عجیب و غریب است، اما موقعیت‌های آن بسیار سیاه و ناخوشایند است. مسلما برای کودکان فضای مناسبی نیست، مگر اینکه بخواهید آن‌ها را بترسانید. در این بازی که روی شخصیتی با یک روپوش زرد متمرکز شده، شما باید از دست موجودی به نام The Maw فرار کنید که موجوداتی عجیب و غریب و ترسناک هستند و می‌خواهند شما را بگیرند. در حالی که این بازی با مشکلاتی همراه است، اما سبک و سیاق وحشتناک آن باعث شده تا به یکی از بازی‌های ترسناک برای کامپیوتر تبدیل شود. در یک صحنه باید از کنار یک موجود کور با بازو‌هایی بلند فرار کنید و در ادامه باید از دست موجوداتی حریص پنهان شوید تا مبادا شما را بخورند. این بازی به شکل یک انیمیشن زیبا، هیجان‌انگیز و جذاب است.

این بازی برای مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن ۴، نینتندو سوئیچ و ایکس باکس وان عرضه شده است. بدین ترتیب این بازی برای طرفداران بازی‌های ترسناک برای کامپیوتر و همین طور آن دسته از افرادی که به دنبال ترسناک‌ترین بازی PS۴ یا بازی ترسناک Xbox هستند، گزینه بسیار مناسبی است.


بازی ترسناک Alan Wake

پلتفرم: ایکس باکس وان – ایکس باکس ۳۶۰ – ویندوز

Alan Wake ترسناک‌ترین بازی حال حاضر در میان گیم‌های موجود نیست. این بازی در خود لحظات آن قدر ترسناکی ندارد که باعث وحشت کاربران شود. به واقع، این بازی در مجموع ترسناک نیست. اما صحنه‌های بازی و شخصیت اصلی آن بهترین نکات بازی هستند. مکان بازی Bright Falls است که با راز‌های بسیار مخوفی همراه است. صحنه‌های مختلف موجود در بازی باعث می‌شوند تا موقعیت‌های آن بسیار زنده به نظر برسند. گره‌های داستان Alan Wake همچون مینی‌سریال‌های تلویزیونی آرام آرام باز می‌شوند و کاملا حالت قسمت به قسمت دارند.

ترسناک‌ترین بازی‌های کل تاریخ برای کامپیوتر

بازی Alan Wake لحظات هیجان‌انگیز زیادی دارد. شاید به نظر مبالغه‌آمیز باشد، اما این بازی از نظر بسیاری از کارشناسان دنیای بازی، لذت‌بخش‌ترین بازی ترسناک موجود است. گروه دشمنان در Alan Wake بسیار چالش‌برانگیز هستند و تمامی افرادی که این بازی را انجام می‌دهند با چالش‌های هیجان‌انگیزی روبه‌رو می‌شوند.

این بازی که توسط Remedy Entertainment ساخته و توسط مایکروسافت استودیوز منتشر گردیده، در اصل برای ایکس باکس ۳۶۰ و مایکروسافت ویندوز طراحی شده است. در نتیجه، کاربرانی که در جستجوی بازی‌های ترسناک برای کامپیوتر و یا بازی ترسناک Xbox هستند، می‌توانند آن را انتخاب کنند.


بازی هولناک DOOM ۳

پلتفرم: پلی استیشن ۴ – ایکس باکس – نینتندو سوئیچ – ویندوز – لینوکس – مکینتاش

بازی DOOM ۳ نیز نوعی بازی ترسناک اول شخص است که توسط id Software طراحی و Activision آن را منتشر کرده است. این بازی در سال ۲۰۰۴ و در اصل برای ویندوز ارائه گردید. سال بعد نسخه مخصوص لینوکس آن نیز به بازار آمد و در سال ۲۰۰۵ برای سیستم‌عامل مک عرضه شد. Vicarious Visions آن را برای ایکس باکس پورت کرد که در سال ۲۰۰۵ عرضه شد.

هدف اصلی در این بازی گذشتن موفقیت‌آمیز از مراحل مختلف و شکست دادن دشمنانی است که قصد کشتن شخصیت اول را دارند. در این بازی همچنین بازیکن گاهی اوقات با شخصیت‌هایی نیز روبرو می‌شود که اطلاعات، اشیا و تجهیزات لازم را با خود دارند. در این بازی ده سلاح مختلف برای بازیکن طراحی شده تا با آن‌ها جان خود را نجات دهد. در نتیجه کاربرانی که به دنبال ترسناک‌ترین بازی‌های دنیا می‌گردند، این بازی را می‌توانند انتخاب کنند.


بازی ترس و وحشت Outlast

پلتفرم: پلی استیشن ۴ – ایکس باکس وان – نینتندو سوئیچ – ویندوز

Outlast یک بازی اول شخص در فضایی است که عملا هیچ کسی دوست ندارد در دنیای واقعی آن را تجربه کند؛ یک تیمارستان که به نظر متروکه است، اما جنب و جوش زیادی به خصوص هنگام شب در آن وجود دارد. محل این بازی جایی در میان کوهستان است و کیلومتر‌ها از هر نوع کمکی دور است. چه کسی می‌تواند چنین جایی را تصور کند؟ فضا‌هایی که شخصیت اصلی تنها است، خودش به حد کافی ترس به همراه دارد، اما در این بازی فضا همچون یک فیلم سیاه و سفید است. در این بازی استفاده هوشمندانه‌ای از قابلیت دید در شب دوربین صورت گرفته تا در تاریکی بتوان فضای اطراف را دید.

تصاویر سبز درخشانی که در این بازی وجود دارد، کاملا شبیه به دنیای واقعی است. در جایی از بازی باید به دنبال سایه‌هایی بروید که هنگام حرکت صدا‌هایی از خود تولید می‌کنند و در حالی که باید پشت یک میز پناه بگیرید، باید از طریق قابلیت دید در شب دوربین آن‌ها را پیدا کنید. همچنین وز وز موجودات درون این بازی به ترسناک‌تر شدن آن کمک می‌کنند. هنگامی که دو نفره این بازی را انجام می‌دهید، بسیار جالب و جذاب است، چرا که ممکن است هر یک از شما از ترس جیغ بکشید و باعث ترس دیگری شوید.

این بازی اول شخص از نوع ترسناک توسط Red Barrels طراحی و برای مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان ارائه شده است. در نتیجه، آن دسته از کاربرانی که در جستجوی بازی‌های ترسناک برای کامپیوتر، ترسناک‌ترین بازی PS۴ و یا بازی ترسناک Xbox هستند، این بازی را می‌توانند انتخاب کنند.


Outlast / بهترین بازی‌های سبک ترس و بقا

در بازی Outlast لحظه‌ای وجود دارد که می‌توانست همه‌چیز را تغییر دهد. زمانی که ماشین شما در منطقه‌ای متروکه نزدیک یک تیمارستان ترسناک خراب می‌شود، در جلویی آن بسته است؛ اما کاراکتر بازی که یک روزنامه‌نگار کنجکاو است، پنجره بازی را پیدا می‌کند. در این نقطه، هرکس دیگری که ذره‌ای به امنیت خودش اهمیت بدهد، بیخیال این قضیه می‌شود و به نیروی پشتیبانی زنگ می‌زند که البته اگر این اتفاق می‌افتاد با بازی خیلی افتضاحی رو به رو می‌شدیم؛ اما در عوض، شخصیت ماجرا همراه با دوربین دستی از پنجره وارد تیمارستان می‌شود و چیزی که با آن روبه‌رو می‌شویم، ۵ ساعت وحشت خالص است!

ترسناک‌ترین بازی‌های کل تاریخ برای کامپیوتر

در حالی که ساکنین این تیمارستان آن را اداره می‌کنند، راه‌رو‌های تیمارستان با خون سیاه رنگ پوشیده شده؛ بدین معنا که شما باید با استفاده از قابلیت دید در شب دوربین دستی‌تان از این قسمت‌ها عبور کنید. در بازی‌های سبک ترسناک، هیچ چیز ترسناک‌تر از تمام شدن باتری دوربین نیست! این بازی در سال ۲۰۱۴ برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ منتشر شد.


بازی خوفناک Slender: The Arrival

پلتفرم: پلی استیشن ۴ – پلی استیشن ۳ – ایکس باکس وان – ایکس باکس ۳۶۰ – نینتندو سوئیچ – ویندوز – مکینتاش

سری جدید بازی Slender تحت عنوان The Arrival اولین بار به عنوان میم‌های فروم‌های اینترنتی مشهور شد و به سرعت توانست به یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های سریالی دنیا تبدیل شود. در این بازی شما باید اقدام به جمع‌آوری هشت یادداشت در یک جنگل تیره و تاریک کنید، در حالی که اهریمن‌ها به دنبال شما هستند. نسخه رایگان این بازی به نام The Eight Pages از ویدئو‌های Let’s Play یوتیوبی تهیه شده بود و در ادامه مشخص شد فضای وحشتناک و دلهره‌آوری که برای اسلندر پیش می‌آید، به قدر کافی سرگرم‌کننده هست. در نهایت، محبوبیت این بازی سبب شد تا کمپانی سازنده آن یعنی استودیوی Blue Isle تصمیم گرفتند، نوعی نسخه پولی از این بازی به نام Slender: The Arrival بسازند که به قیمت ۱۰ دلار برای کاربران عرضه می‌گردد و به عنوان جایزه برای کاربران خود، امکان پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت (Oculus Rift) را ارائه کرده است. این بازی در ابتدا برای مایکروسافت ویندوز و بعد‌ها برای ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ ارائه گردید. در ادامه، برای ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ نیز عرضه شد. در نتیجه، این بازی هم اکنون برای افراد در جستجوی ترسناک‌ترین بازی PS۴، طرفداران بازی‌های ترسناک برای کامپیوتر و یا بازی ترسناک Xbox بسیار مناسب است.


بازی ترسناک Dead Space

پلتفرم: پلی استیشن ۳ – ایکس باکس ۳۶۰ – ویندوز

اگر Resident Evil را سلطان بازی‌های ترسناکی قلمداد کنیم که در آن شخصیت اول از ماجرایی نجات پیدا کرده و حالا قصد دارد زنده بماند، در آن صورت Dead Space نوعی بازی است که می‌تواند واقعا جایگاه برتر آن بازی را تهدید کند. در Dead Space همه عناصر ترسناک در کنار هم قرار گرفته و به صورت یک بسته کامل به کاربر ارائه می‌شود. این بازی که در سال ۲۰۰۸ عرضه شد، در مورد مهندسی به نام آیزاک کلارک است که در یک فضاپیمای خراب گیر افتاده است. کمی بعد، معلوم می‌شود که آن فضاپیما آن قدر‌ها هم که به نظر می‌رسد، خالی از سکنه نیست و موجودات فضایی هر چیزی را در آنجا تبدیل به موجوداتی ترسناک کرده‌اند که فقط به فکر خوردن هستند و هرکدام ترسناک‌تر از دیگری است.

این بازی با محدود کردن بیش از پیش کاربر، تجربه‌ای ترسناک را به وی ارائه می‌کند. مهمات آیزاک در حال تمام شدن است و در این داستان مرتبا در حال تغییر، اصلا نمی‌داند اوضاع از چه قرار است و در اصل او از سوی چیز‌هایی تهدید می‌شود که آن‌ها را نمی‌بیند؛ بنابراین بخش عمده‌ای از فضای رعب‌آور این بازی به چیز‌هایی باز می‌گردد که شما می‌شنوید و طراحی زیبای صدا‌های فوق‌العاده در اطراف آیزاک به عنوان جهانی کاملا مرده بسیار خوب از آب درآمده است. اگرچه، این قسمت جدید بازی به موارد دلهره‌آوری همچون محصولات سینمایی روی آورده، اما سری قبلی آن به کابوس‌های ما وابسته بود. این بازی برای مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ ارائه گردیده است.


بازی ترسناک System Shock ۲

پلتفرم: ویندوز – لینوکس – مکینتاش

داستان بازی ترسناک System Shock ۲ در مورد یک سفینه فضایی خالی از سکنه است و در سال ۲۱۱۴ اتفاق می‌افتد. کاربر نقش سربازی را بازی می‌کند که سعی دارد تا از شیوع یک بیماری ژنتیکی جلوگیری کند. این بازی نیز همچون System Shock از نوع مبارزه‌ای اول شخص و پر از موقعیت‌های اکتشافی است. System Shock ۲ برای پلتفرم‌های مایکروسافت ویندوز و لینوکس عرضه شده و از جمله ترسناک‌ترین بازی‌های بازار به شمار می‌رود.


بازی هولناک P.T

پلتفرم: پلی استیشن ۴

ترسناک‌ترین بازی‌های کل تاریخ برای کامپیوتر

در بازی P.T که مخفف شده Playable Teaser است، شما در یک راهرو قرار می‌گیرید و هزاران روش مختلف برای ترساندن شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بازی لحظاتی وجود دارد که شما با خطراتی روبرو می‌شوید، اما این لحظات بسیار اندک و با فاصله هستند. وحشت اصلی از چیز‌های ناشناخته ایجاد می‌شود. فکر این که در پیچ بعدی چه چیزی ممکن است وجود داشته باشد و این که آیا در ادامه با کابوس جدیدی روبرو می‌شویم یا خیر. تخیل شما جا‌های خالی را پر می‌کند و در ادامه باعث وحشت بیشتر شما می‌گردد.

همچنین در این بازی تمامی ویژگی‌های ترسناک موجود که برای طرفداران بازی Silent Hill به نوعی حس نوستالژی دارد، یافت می‌شود. این بازی توسط Kojima Productions طراحی و توسط Konami برای پلی استیشن ۴ ارائه گردید؛ اما هیچ گاه به مرحله عرضه کامل نرسید و تنها یک دمو از آن عرضه شد.


بازی وحشتناک F.E.A.R

پلتفرم: پلی استیشن ۳ – ایکس باکس ۳۶۰ – ویندوز

این بازی اول شخص، در مقایسه با بسیاری از گیم‌های شوتر موجود قدرتمندتر و ترسناک‌تر است. هنگامی که شروع به بازی می‌کنید و جلوتر که می‌روید و احساس قدرتمند بودن در خود دارید، ناگهان خطری مانند در معرض تیراندازی دشمن‌ها بودن، می‌تواند باعث شکست خوردن شما شود.

ترسناک‌ترین بازی‌های کل تاریخ برای کامپیوتر

ترس واقعی بازی F.E.A.R آنجاست که صحنه‌ای است که بعد از کشتن تمامی دشمنان در یک اتاق، شاهدش خواهید بود. درست در همان لحظه، متوجه شخصی در انتهای راهرو می‌شوید که به شما خیره شده است. این شخص، یک دختربچه است که در عین معصوم به نظر رسیدن ممکن است خطر بزرگی برای شما باشد. در ادامه تمامی اشیای موجود در بازی قابلیت حرکت کردن را پیدا می‌کنند و چراغ‌ها روشن و خاموش می‌شوند. برای آنکه بدانید در ادامه چه اتفاقاتی در این بازی می‌افتد، باید آن را خودتان اجرا کنید.

این بازی ترسناک توسط Monolith Productions طراحی و توسط Vivendi Universal Games و Warner Bros. Games منتشر شد. این بازی ترسناک اولین بار در سال ۲۰۰۵ برای مایکروسافت ویندوز ارائه گردید و بعد‌ها توسط Day ۱ Studios برای ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ عرضه شد. در نتیجه، این بازی برای طرفداران بازی‌های ترسناک برای کامپیوتر و کاربران علاقه‌مند به بازی ترسناک Xbox بسیار مناسب است.


بازی ترسناک و جذاب Resident Evil ۲ Remake

پلتفرم: پلی استیشن ۴ – ایکس باکس وان – ویندوز

لئون کندی به عنوان مامور پلیس اولین روز کاری خود را سپری می‌کند که اتفاقا روز سختی هم هست. این مامور پلیس که در مورد اوضاع و احوال شهر Racoon اطلاعات کافی ندارد و تازه‌کار به حساب می‌آید، با گروهی از شهروندان روبرو می‌شود که به خاطر یک نوع بیماری همه‌گیر تبدیل به زامبی شده‌اند.

ترسناک‌ترین بازی‌های کل تاریخ برای کامپیوتر

بعد از گذشت ۲۰ سال از عرضه اولین سری از این بازی که برای PS۱ ارائه شده بود، Resident Evil ۲ روانه دنیای بازی شد و البته باورش سخت بود که دوباره این بازی به فهرست ترسناک‌ترین بازی‌های دنیا راه یابد. اما در مورد نوعی بازی صحبت می‌کنیم که با احترام به گذشته و نگاهی به آینده طراحی شده و قدمتی نزدیک به دو دهه دارد. ترکیب اتفاقات قدیمی و جدید در این بازی بسیار موفقیت‌آمیز بوده و نقل دوباره داستان لئون و کلر که قصد فرار از شهری پر از زامبی و هیولا‌های دیگر را دارند، عالی از آب درآمده است. البته در این بازی ویژگی‌های بازی ترسناک امروزی نیز در نظر گرفته شده و در آن تیراندازی‌های خوب، معما‌های هوشمندانه و برخی سطوح زیبا با هم ترکیب شده‌اند.

این بازی سبک ترسناک برای پلتفرم‌های مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان ارائه شده است. در نتیجه کاربرانی که به دنبال ترسناک‌ترین بازی PS۴ و یا بازی ترسناک Xbox می‌گردند، این بازی را انتخاب کنند. همچنین این بازی برای طرفداران بازی‌های ترسناک برای کامپیوتر نیز مناسب است.


بازی ترسناک The Evil Within

پلتفرم: پلی استیشن ۴ – پلی استیشن ۳ – ایکس باکس وان – ایکس باکس ۳۶۰ – ویندوز

The Evil Within که نوعی بازی با سبک ترسناک و سوم شخص است توسط خالق Resident Evil کارگردانی شده و در اکتبر ۲۰۱۴ برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان و مایکروسافت ویندوز ارائه گردید.

در این بازی شخصیت اصلی به نام سباستین کاستیانوس در دنیایی پر از مکان‌های وحشتناک و با موجودات ترسناک حضور دارد. در این بازی، کاربران باید با دشمنان کابوس‌مانند مبارزه کنند و از مراحل به سلامت عبور کرده و به یافتن گنج‌های مختلف بپردازند. بدین ترتیب، کاربران PS۳، PS۴ و ایکس باکس که دنبال ترسناک‌ترین بازی‌های بازار می‌گردند، این بازی را در نظر داشته باشند.


بازی ترسناک Resident Evil ۴

پلتفرم: پلی استیشن – نینتندو – ایکس باکس – ویندوز – اندروید – iOS

Resident Evil ۴ نوعی بازی ترسناک و همین طور از نوع سوم شخص با موقعیت‌های تیراندازی است که توسط کمپانی ژاپنی Capcom عرضه شده است. این بازی برای پلتفرم‌های ویندوز، پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان و نینتندو سوئیچ ارائه گردیده است. به این ترتیب، کاربرانی که به دنبال ترسناک‌ترین بازی PS۴ و یا بازی ترسناک Xbox می‌گردند، این بازی را انتخاب کنند. همچنین این بازی برای طرفداران بازی‌های ترسناک برای کامپیوتر نیز مناسب است.

در این بازی نیز همچون دیگر سری‌های Resident Evil، بازیکنان باید شخصیت اول لئون کندی را از نگاه سوم شخص کنترل کنند. در این سری موارد کنترلی مختلفی اضافه شده است. بر اساس موقعیت، بازیکنان باید به یک نردبان ضربه بزنند، از یک پنجره به بیرون بپرند و یا کار دشمنان زخمی را یک سره کنند.


بازی ترسناک و فکری Silent Hill ۲

پلتفرم: پلی استیشن ۳ – پلی استیشن ۲ – ایکس باکس ۳۶۰ – ویندوز

نسخه دوم بازی Silent Hill که تحت عنوان Silent Hill ۲ عرضه شده، محلی برای بعضی از ترسناک‌ترین موجودات و دشمنان در طول تاریخ بازی و گیم است. این بازی کلاسیک که برای پلتفرم PS۲ طراحی شده بوده، ما را واقعا به وحشت می‌اندازد و ثابت می‌کند که هیچ چیزی ترسناک‌تر از تخیل خودمان وجود ندارد. اگرچه شخصیت اصلی این بازی، جیمز ساندرلند با موجوداتی همچون پرستارانی دروغین و همین طور شخصیتی به نام Pyramid Head روبرو می‌شود، اما به نظر می‌رسد که بیشتر از طرف شیطان درونش مورد تهدید قرار دارد. در این مسیر، شهری خالی از سکنه به نام Silent Hill شخصیت‌های مختلف را دور هم جمع کرده است.

ترسناک‌ترین بازی‌های کل تاریخ برای کامپیوتر

جیمز به خاطر یک نامه به شهر Silent Hill برگشته که به نظر می‌رسد از طرف همسر فوت شده او باشد. اما تنها چیز‌هایی که او در این راه پیدا می‌کند، یادآوری گناهان و تقصیر او به خاطر مرگ همسرش است. در همه نقاط این شهر، یک ترس جدید نهفته، اما برای اینکه جیمز بفهمد واقعا چه اتفاقاتی افتاده، باید این ترس‌ها را کنار بزند. در Silent Hill شما تنها با یک بازی ترسناک روبرو نیستید، بلکه با داستانی روبرو هستید که هرقدر در آن جلوتر می‌روید، هیجان‌انگیزتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید