تصحیح و اصلاح سورس جهت بهینه سازی سایت SEO

اولین اقدام در seo همانطورکه در جلسه قبل گفته شد، تصحیح و اصلاح سورس سایت  میباشد .

(با توجه با الگوی مورد پسند موتورهای جستجو)  

بعد از تگ <h1> تگ بعدی مورد بحث تگ <title> میباشد. که طبق استاندارد تعداد characters 70 میباشد.

عنوان و تیترهای مناسب در نتایج جستجو تاثیر به سزایی دارد به طوری که اگر کاربر ی برای کلمه کلیدی شما جستجو کرده است، درصورتی که بعنوان سایت شما مثل عبارت جستجو شده باشد، لینک و عنوان سایت شما را به صورت مشخص (هایلایت،پررنگ،bold) شده مشاهده میکند و این موضوع به کاربر در تشخیص صفحات مربوط به جستوجو خود کمک میکند و این به طور قطع میتواند تعداد کلیک برای سایت شمارا افزایش دهد نسبت به وقتی که از تگ عنوان استفاده نشده است.

عنوان صفحه اصلی میتواند شامل نام وبسایت، نام تجاری و یا اطلاعات مهم دیگری از جمله مکان استقرار و تعداد کمی از فعالیتهای اصلی وبسایت یا تخفیفات و… باشد.

اگرکلمات کلیدی بسیاری دارید باید تعداد صفحات خودرا نیزافزایش دهید و درآنها عنوان ها را با کلمات مناسب قراردهید .قراردادن یک عنوان درتمام صفحات کاراشتباهی است که بسیاری مرتک بآن میشوند.

توصیه ها :

  1. عناوین باید توصیفی باشند (ازکلمات مبهم و نا مربوط مانندصفحه یا بدون عنوان و دیگری ازانتخاب عنوان نامرتبط بامحتوای سایت خودداریکنید.)
  2. برای هرصفحه عنوان منحصر بفردی انتخاب کنید.(استفاده از یک عنوان برای تمامی صفحات وبسایت یک گروه از صفحات را دروبسایت شما ایجاد میکند.)

3- استفاده ازعناوین کوتاه ، اما توصیفی (عناوین نباید بسیار طولانی یا بسیار کوتاه باشند, ازعناوین غیرضروری درعناوین خود استفاده نکنید)

دراین جلسه هم یک افزونه دیگرازمرورگرفایرفاکس رومعرفی میکنم.که برای بهینه سازی سورس بسیارکمک میکند.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/seo-toolbar-13927/?src=search

 

افزونه برای مرورگر کروم:

https://chrome.google.com/webstore/detail/seo-serp-workbench/ehbgolklgacemnfnmkkpgekngaaggjjl

بهبودساختارآدرس (url)

آدرس وبسایت شما هر چقدرساده تر باشد این امکان را به موتورهای جستجو و مخاطبین میدهد که سریعترتشخیص بدهند که سایت شما در چه زمینهایی میباشد .

ایجاد دسته بندیها و نامگذاری های مناسب فایلها و سندهای مختلفی که وبسایت میتواند به بهتر بررسی شدن اسناد توسط موتورهای جستجو کمک کند.  Urlهای طولانی و غیر قابل تشخیص ممکن است کاربران را گیج کند.

بخاطر داشته باشید استفاده از حروف کوچک در url ها در به خاطر ماندن آن در حافظه کمک می کند.

دانلود PDF قسمت دوم آموزش بهینه سازی سایت SEO

دیدگاهتان را بنویسید