تعداد اکانت ربات های توییتر به 48 میلیون رسید

تعداد اکانت ربات های توییتر به 48 میلیون رسید

48 میلیون از اکانت های توییتر ربات و فیک است!

بنابر آخرین تحقیقاتی که به طور مشترک توسط دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه ایندیانا انجام شده، در حدود 48 میلیون از 319 میلیون کاربران توییتر را ربات ها تشکیل می‌دهند که حتی به طور مستقیم نیز توسط انسان‌ها کنترل نمی‌شوند. بدین ترتیب، در حدود 15 درصد از پروفایل‌هایی که بر روی این شبکه‌ی اجتماعی وجود دارند، مربوط به کاربران واقعی نبوده و ربات‌ها آن‌ها را مدیریت می‌کنند. این آمار دو برابر بیشتر از آماری است که در سال 2014 توسط خود توییتر منتشر شد که به تخمین این شرکت، تعداد ربات های توییتر در بین 5 تا 8.5 درصد بود.

از سال 2014 تاکنون، تعداد ربات های توییتر حدودا 7 درصد رشد داشته است

موضوع ربات های توییتر در انتخابات سال گذشته نیز باری دیگر مطرح شد؛ زمانی که گزارش دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اعلام کرد که در 19 درصد از توییت‌های مربوط به انتخابات ایالات متحده توسط اکانت‌های غیر انسانی منتشر شده‌اند. این آمار زمانی نگران‌کننده می‌شود که بدانیم در حدود 24 درصد از بزرگسالان آمریکایی از توییتر استفاده می‌کنند و 86 درصد از کاربران جهانی نیز آخرین اخبار خود را از این رسانه دریافت می‌کنند.

با گسترش و توسعه‌ی مداوم فروش‌های آنلاین و موبایل، توییتر یک میدان رقابت ویژه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط محسوب می‌شود و 66 درصد از کاربران توییتر، از طریق این شبکه با کسب و کارهای جدید آشنا می‌شوند. بدین ترتیب، موضوع افزایش ربات های توییتر می‌تواند تأثیر بسیار مستقیمی بر تصمیم‌گیری مردم داشته باشد.

 

1395-12-26

دیدگاهتان را بنویسید