تلاش اپل برای تولید آیفون در آمریکا ؛ پیرو خط ترامپ!

تولید آیفون در آمریکا

تلاش اپل برای تولید آیفون در آمریکا ؛ پیرو خط ترامپ!

مدت‌هاست که حرف و حدیث‌ زیادی در خصوص مکان تولید آیفون‌های شرکت اپل وجود دارد. در گزارشی جدید، اپل از فاکسکان خواسته است تا امکان تولید آیفون در آمریکا را بررسی کند. موضوعی که بی ربط با روی کار آمدن ترامپ هم نخواهد بود. با گجت نیوز همراه شوید.

اجبار ترامپ برای تولید آیفون در آمریکا

طبق گزارش‌های انتشار یافته، به نظر می‌رسد کوپرتیونیتی‌ها از تامین کنندگان خود خواسته‌اند تا در کنار تولید آیفون در کشور چین، امکان تولید آن در آمریکا را نیز مورد بررسی قرار دهند. در اینجا به وضوح اعلام شده که این تصمیم اپل از پیروزی دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا نشات می‌گیرد. آقای ترامپ سابقا گفته بود که می‌خواهد اپل را مجبور کند به جای تولید محصولاتش در سایر کشور‌ها، مقر اصلی خود را در آمریکا بنا کند.

در حالی که فروش آیفون نسبت به گذشته با کاهش نسبی مواجه شده است، اما این در اصل موضوع که اپل ارزشمندترین کمپانی جهان است تغییری ایجاد نمی‌کند و مطمئنا طریقه‌ی تولید محصولاتش نیز تاثیر زیادی روی این موضوع داشته است. به هر شکل، با اینکه تولید آیفون داخل خاک آمریکا خرج بیشتری روی دست اپل خواهد گذاشت، ترامپ سعی در متقاعد کردن ساکنین کوپرتینو دارد.

تولید آیفون در آمریکا

هنوز جزئیات زیادی از این موضوع منتشرنشده، اما حداقل ( بنا بر گزارش ) فاکسکان مایل به انتقال شرکت تولیدی است؛ در هر صورت اپل چاره‌ای جز تولید آیفون در آمریکا نخواهد داشت؛ حتی اگر هزینه‌های آن دو برابر حالت معمول شوند.

اپل پیش از این در سال 2013 کامپیوتر دسکتاپ مک پرو را در آمریکا تولید کرده و بود و حالا هم می‌تواند باقی محصولاتش را نیز در این کشور تولید کند؛ اما مشکل اصلی افزایش هزینه‌ها و درنتیجه قیمت نهایی محصولات خواهد بود.

در حادثه سن برناردینو نیز ترامپ از کسانی‌ بود که اپل را به دلیل عدم همکاری با FBI محکوم کرد. در حال حاضر  نیز که او رئیس جمهور منتخب آمریکا شده است، می‌تواند فشار مضاعفی روی اپل وارد کند.

1395-08-29

دیدگاهتان را بنویسید