تماشا کنید: اجرای موسیقی زنده با تلویزیون های CRT قدیمی

تلویزیون های CRT

تماشا کنید: اجرای موسیقی زنده با تلویزیون های CRT قدیمی

علاقه‌مندان به حوزه موسیقی و افرادی که به صورت حرفه‌ای در این حوزه فعالیت دارند، احتمالا هیچ گاه تصور نکنند که بتوان با تلویزیون های CRT قدیمی هم به اجرای موسیقی زنده پرداخت. به تازگی یکی از هنرمندان کشور ژاپن با نام Ei Wada در اقدامی جالب، با استفاده از چند تلویزیون CRT و قطعات الکترونیکی قدیمی، توجه افراد زیادی را با اجرای موسیقی به خود جلب کرده است.

استفاده از تلویزیون های CRT قدیمی به عنوان ساز موسیقی

در فستیوال هنری Kenpoku Art که همه ساله در استان شمالی ایباراکی (Ibaraki) برگزار می‌شود، Wada از تلویزیون های CRT قدیمی (بله، همان‌هایی که صفحه‌نمایش های خمیده و بدنه بزرگ دارند)به عنوان سازهایی کوبه‌ای استفاده کرده که ماحصل می‌تواند جالب باشد. علاوه بر آن، این تلویزیون‌ها امکان اوج دادن به صدای تولید شده را نیز دارند که می‌تواند زیبایی کار او را دو چندان کند. به نظر شما چه تفاوتی میان ساز درامز و این تلویزیون‌ها وجود دارد؟!

اما شاید بهتر باشد کمی هم در مورد تلویزیون های CRT صحبت کنیم. لامپ پرتوی کاتدی (Cathode ray tube) شامل یک تفنگ الکترونیکی (منبعی از الکترون) و صفحه‌ای از فلورسنت با ابزار داخلی و خارجی برای شتاب‌ دادن و منکسر کردن اشعه الکترون است که می‌تواند تصویری بر روی صفحه فلورسنتی نمایش دهد. در سال ۱۹۰۷، دانشمند روسی بوریس روزینگ (Boris Rosing)، از CRT در انتهای گیرنده یک سیگنال ویدیویی تجربی استفاده کرد تا بتواند یک تصویر تولید کند. وی در تلاش بود که اشکال هندسی ساده را روی یک صفحه، نمایش دهد که این کار او منجر به اختراع تکنولوژی CRT شد، چیزی که امروزه از آن تحت عنوان تلویزیون یاد می‌شود.

هر چند، شاید این ویدیو برای آن دسته از افرادی که موسیقی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند جذاب نباشد، اما ابتکار عملی که Ei Wada به خرج داده احتمالا جالب خواهد بود:

1395-08-04

دیدگاهتان را بنویسید