توقف تولید مدل 60 کیلووات ساعتی تسلا مدل اس از ماه آینده

توقف تولید مدل 60 کیلووات ساعتی تسلا مدل اس

توقف تولید مدل 60 کیلووات ساعتی تسلا مدل اس از ماه آینده

ماه آینده شرکت تسلا مدل 60 کیلووات ساعتی خودرو الکتریکی تسلا مدل اس (Tesla Model S) که ارزان قیمت‌ترین اتومبیل قابل فروش حال حاضر این شرکت لقب گرفته است را از خط تولید کارخانه‌های خود خارج خواهد کرد. این اتومبیل که با قیمت 68 هزار دلار (بدون درنظر گرفتن مالیات‌های فدرال) به فروش می‌رسد، جای خودش را با یک مدل حاوی باتری 75 کیلووات ساعتی و با قیمت 74 هزار و 500 دلاری خواهد داد. البته اگر بودجه‌ی کمتری را برای خرید یک اتومبیل الکتریکی تسلا در نظر گرفته‌اید، خبر خوب این است که تسلا مدل 3 (Tesla Model 3) با قیمت به مراتب کمتر در حدود 35 هزار دلار از اواخر سال جاری به فروش خواهد رسید.

آپشن ارتقا باتری برای دارندگان مدل‌های 60 و 70 کیلووات ساعتی تسلا مدل اس

مدل 60 کیلووات ساعتی تسلا مدل اس از اواخر بهار سال گذشته (و یک مدل 70 کیلووات ساعتی که تنها برای مدت کوتاهی به فروش می‌رفت) در حالی جای خودش را به یک مدل مجهز به باتری 75 کیلووات ساعتی می‌دهد که تنها 80 درصد ظرفیت باتری آن در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. در واقع پس از خریداری، اگر مشتریان تصمیم داشته باشند از 100 درصد ظرفیت باتری این اتومبیل استفاده کنند، آن‌ها می‌توانند نسخه آنلاک را از کمپانی تقاضا کنند. در این مورد، اگر شما صاحب یک خودرو مدل 60 کیلووات ساعتی باشید نیز می‌توانید با پرداخت 9.500 دلار، باتری اتومبیل خود را به 75 کیلووات ساعت ارتقا ببخشید. این آپشن برای دارندگان اتومبیل تسلا مدل اس 70 نیز وجود خواهد داشت؛ در حالی که باتری این اتومبیل قادر به طی کردن مسافت 386 کیلومتر است، با پرداخت 3 هزار دلار می‌توانند آن را به 416 کیلومتر ارتقا ببخشند.

این خبر در ابتدا توسط وب سایت Electrek منتشر شده بود و سپس تسلا آن را تایید کرد. این کمپانی امروز ایمیلی را با مضمون زیر برای مشتریان خود ارسال کرد:

یک سال قبل، ما مدل اس مجهز به یک باتری 60 کیلووات ساعتی را معرفی کردیم که یکی از ارزان‌قیمت‌ترین گزینه‌ها برای خرید یک اتومبیل الکتریکی بود. با این حال، اغلب مشتریان به دنبال خرید یک مدل 75 کیلووات ساعتی مدل اس هستند. برای بهتر شدن روند پردازش سفارش مشتریان خود، ما گزینه‌ی 60 کیلووات ساعتی را از لیست محصولات خود حذف خواهیم کرد.

شتریانی که هنوز هم علاقه‌مند به خریداری یک اتومبیل 60 کیلووات ساعتی مدل S هستند، تا 16 آوریل می‌توانند سفارش خود را به ثبت برسانند. لازم به ذکر است که صاحبان اتومبیل های 60 کیلووات ساعتی این مدل قادر به ارتقا باتری خودرو خود به 75 کیلووات ساعت هستند. – تسلا

1395-12-28

دیدگاهتان را بنویسید