تولید دنا پلاس و پژو 2008 در ایران خودرو آغاز شد

تولید دنا پلاس

تولید دنا پلاس و پژو 2008 با حضور رئیس جمهور در ایران خودرو آغاز شد

تولید دنا پلاس و پژو 2008 با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در سایت مرکزی گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد و این دو خودرو به زودی وارد بازار ایران می‌شوند.

صبح امروز در مراسمی که با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و به میزبانی گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد، تولید انبوه خودروهای دنا پلاس و پژو 2008 کلید خورد. دنا پلاس، مدل جدید خودروی ملی دنا است که از نظر کیفیت، تجهیزات و طراحی ظاهری در مرکز تحقیقات ایران خودرو ارتقا پیدا کرده و به زودی وارد بازار می‌شود. طراحی این خودرو صرفا توسط کارشناسان و طراحان ایرانی انجام شده و در ساخت دستگاه‌های مورد نیاز خط تولید جدید آن از شرکت‌های بین‌المللی کمک گرفته شده است.

تولید دنا پلاس

تولید دنا پلاس با امکاناتی در سطح بالاتر از سایر محصولات داخلی

دنا پلاس اولین خودروی داخلی است که دارای 4 کیسه هوا بوده و از نظر استانداردهای ایمنی در سطح بالاتری نسبت به سایر محصولات داخلی قرار دارد. همچنین سانروف، دوربین دید عقب و سیستم چند رسانه‌ای جدید برای نخستین بار در این خودرو قرار گرفته‌اند. گفتنیست که صبح امروز، اولین خودروهای تولید دنا پلاس به خانواده‌های شهدای آتش‌نشان پلاسکو تقدیم شد.

علاوه بر آن، تولید پژو 2008 نیز از امروز به صورت رسمی در کارخانه ایران خودرو شروع شد. خودروی شاسی بلند پژو 2008 اولین محصول شرکت مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه (ایکاپ) است که پس از برجام در ایران به تولید می‌رسد. دور جدید همکاری ایران خودرو و پژو پس از امضای قرارداد میان روسای جمهور ایران و فرانسه آغاز شد. این قرارداد، اولین قرارداد پسابرجامی ایران با کشورهای غربی بود که ورود محصولات به‌روز اروپایی به ایران را در پی داشت. طبق قرارداد ایران خودرو و پژو، طرف خارجی قرارداد ملزم به سرمایه‌گذاری مستقیم، انتقال دانش و تکنولوژی و صادرات 30 درصد محصولات تولیدی خود به ایران است.

پژو 2008

خودروی شاسی بلند فرانسوی پژو 2008 به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتی مجهز شده که قدرت 163 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن متر را ارائه می‌دهد. نیروی حاصل از این پیشرانه توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

1396-02-12

دیدگاهتان را بنویسید