تکنولوژی Max-Q انویدیا ؛ تولید لپ تاپ های گیمینگ با 3 برابر ضخامت کمتر!

تکنولوژی Max-Q انویدیا

تکنولوژی Max-Q انویدیا ؛ تولید لپ تاپ های گیمینگ با 3 برابر ضخامت کمتر!

به لطف تکنولوژی Max-Q انویدیا ، از این پس امکان تولید لپ تاپ های گیمینگ با سه برابر ضخامت کمتر و سه برابر قدرت بیشتر میسر می‌شود.

همواره اندازه بزرگ کارت های گرافیک قدرتمند یکی از موانع اصلی برای تولید لپ تاپ های مخصوص بازی ظریف و کوچک محسوب می‌شد. اما حالا کمپانی بزرگ انویدیا با معرفی تکنولوژی جدید Max-Q در نمایشگاه کامپیوتکس 2017، از امکان استفاده از کارت گرافیکی همچون GTX 1080 در لپ تاپ هایی با ضخامت تنها 18 میلی‌متر خبر داده است.

برای دستیابی به چنین سطحی از کارایی، تمام بخش‌های کارت گرافیک به صورت کاملا مهندسی و دقیق طراحی خواهند شد تا سازندگان از بازده حداکثری آن اطمینان پیدا کنند. تکنولوژی Max-Q انویدیا با ترکیبی از سیستم پردازشی جدید کارت گرافیک برای بیشترین بازده با بهینه‌سازی‌های مختلف همچون کاهش ولتاژ، قدرت بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سیستم‌های حرارتی پیشرفته و جدید در کنار بهره‌وری تنظیم کننده، عملکرد بهتر و مصرف بهینه‌تر را برای لپ تاپ های گیمینگ به همراه خواهد داشت.

تکنولوژی Max-Q انویدیا

لپ تاپ های مبتنی بر تکنولوژی Max-Q انویدیا تابستان از راه می‌رسند

اما این تمام برنامه‌های انویدیا برای بزرگترین رویداد تجاری تکنولوژی آسیا نبود، بلکه آنها فناوری دیگری موسوم به “WhisperMode” را نیز معرفی کردند که به واسطه آن، صدای کمتری از لپ تاپ ها به هنگام اجرای بازی های رایانه‌ای شنیده خواهد شد. به علاوه، WhisperMode با هماهنگ کردن نرخ فریم بازی ها با کارت گرافیک به عملکرد هر چه بهینه‌تر دستگاه نیز کمک خواهد کرد. در مجموع، این تکنولوژی باعث می‌شود تا سر و صدای کلی لپ تاپ کاهش پیدا کند. انویدیا در تلاش است تا با عرضه آپدیت جدید نرم افزار “GeForce Experience”، فناوری WhisperMode را به لپ تاپ های مبتنی بر کارت های گرافیک پاسکال اضافه کند.

فروش لپ تاپ های گیمینگ مجهز به کارت‌های گرافیک GTX 1070 ،GTX 1060 و GTX 1080 که بر پایه فناوری Max-Q طراحی شده‌اند نیز از تاریخ 6 تیر (27 ژوئن) توسط شرکای تجاری انویدیا به فروش خواهند رسید.

1396-03-10

دیدگاهتان را بنویسید